Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 5 besök senaste veckan (18620 totalt) |
Anders Jeppsson skrev:
den där textfilen... jag tror att min inbox skulle tycka om den (har du lust att maila den till mig alltså?? ) Vore det inte bättre om Magnus kunde fixa så alla kunde läsa? ------------------------------------------------------------------------------- Nu var det nära att brandlarmet gick hemma ![]() Efter div mätningar och framräkningar av fjäderkonstanter mm Vad jag nu kom fram till vad var jag hadde en känsla av, för mjukt bak. Perfekt med lite teori ![]() För rövdrift gällde ju att f skulle vara lite högre fram än bak, men hur är det för grävlingar? Måste också kontrolera att jag inte cyklar i badkaret. För den frikvens som det har snackats om hitils gäller väll f=sqr(k/m)/(2*pi) ? En annan sak jag undrar f=sqr(k/m-(c/(2*m))²)/(2*pi) och c=2*sqr(k*m), för stoppar man in c i den första så blir den noll. Är det jag som har gjort en riktig tankegroda eller? _________________ Johan Sjölinder |
||
Du har inte gjort någon tankegroda, det är snarare så, att du är väldigt nära att polletten trillar ner. ![]() Finessen med att ligga på kritisk dämpning är nämligen, precis den, att svängningsfrekvensen BLIR noll. M.a.o. bilen svänger inte (i vertikalplanet). ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 5 besök senaste veckan (18620 totalt) |