Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (52880 totalt) |
Utbyggnad Ring Knutstorp
Från STCC.se http://www.stcc.se/pages/nyhet.asp?N
![]() Är det bra väder till helgen så är jag sugen på att sticka ner och tjuvkika och kanske ta lite bilder ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
|
||||||
Håller med, kul att banan förbättras. Personligen uppfattar jag dock inte just det partiet som det farligaste, upplever att halvvägs ner i backen efter NGK på höger sida och genom vänster och högersidan drygt halva kortan rakan som värre. Men antaligen är det klurigare att göra den biten säker. Kanske denna biten kan då uppmärksamhet nästa vinter om investeringsviljan finns kvar. _________________ Pär Hylander |
||||||
Ja. Den muren tyckte inte min bil om ![]() Mycket trevligt att se att man bygger om just där. _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||||
Det första jag tänkte var att Uffe kan nu köra på Knutan utan att krascha bilen ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Re: Utbyggnad Ring Knutstorp
och Rikard skulle en sväng till 02-depån, så han lär väl också kolla banan. Kanske man skulle "ta ungarna till lekplatsen" i helgen? Är ju själv lite sugen på lite Knutan-atmosfär nu när jag skall börja bygga seriöst på Alfan! Första tisdagsträningen 10/5 är målet! _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Tja, åtminstone inte på det stället. ![]() |
||||||
Så tyckte jag med - ända tills jag åkte baklänges och stannade ett par decimeter från muren - i lånad bil ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
![]() Fast det har iofs jag oxo gjort, fast i egen bil. Såg muren växa i backspeglen! Väldans imponerande rökmoln det blir av att glida med 4 låsta och varma R-däck..... _________________ Pär Hylander |
||||||
Så trevligt av Motor Events att fira BMWCS 20-årsjubileum genom att ge kära gamla Knutan en makeover
![]() ![]() Som än så länge passiv banåkare ser jag främst fram emot de nya toaletterna och dusharna inför BMWCS Jubileumsträff ![]() Väldigt ironiskt...igår diskuterade jag och en kompis just det här med att duschar och toaletter är så bedrövligt kassa på banan...och med ens fick man svar på tal ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
Du har inte sett någonting min vän.. Knutans duschar och toaletter är utsökt fina jämfört med Anderstorp.. Var dock prat om en (välbehövlig) renovering där också! ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Nää, behöver bara doseras liiiite på innern.
![]() Skönt att de fått tillstånd att snygga till en väldigt intressant bana, skulle vara intressant att få reda på hela omfattningen av ändringarna. Bilder säger mer än ord. Kan ingen i närheten dra dit med kamera? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Du gav mig en ide! Ingen eller endast lite dosering innerst och sen mer dosering en dryg bilbredd ut kan ge intressanta racesituationer med bilar i bredd! _________________ Pär Hylander |
||||||
Var ute på Ring Kuntstorp idag och fotograferade början av rakan:
![]() ser bra ut. ![]() ![]() ![]() Humm vilka Däck hade passat till detta ![]() ![]() Grävning pågår just nu _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (52880 totalt) |