Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2665 besök totalt |
Re: Salus Ansvar ??
Jag försäkrade min egenimporterade 328i E46 hos dem och skrev ett brev till dem där jag beskrev hur gatbilsbankörning gick till (med BMWSC då förstås) och varför man höll på, dvs för att det är kul och lärorikt. De skrev tillbaka att försäkringen gällde under den sortens bankörning (utan extra premieinbet eller höjd självrisk eller lik.) och att motorskadedelen också gällde! Till 8k mil! Men det är några år sedan så det kanske inte är likadant längre, men ring och fråga. Mitt brev finns i någon tråd att söka fram om du vill ha en mall. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re: Salus Ansvar ??
Tack.....jag kör ju med Östgöta Brand, detta är för en polares räkning som ska göra bandebut med sin M3 E36, och Salus visade vara det minst dyra bolaget. Han är 30 och har garage samt ett antal skadefria år, med minsta körsträckan får han ändå pröjsa 18.000 för ett år !! ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Jag har Saluansvar på min bil. Prismässigt så ligger dom en bra bit under de andra bolag jag kollat med. Hur det är med utbetalning vid ev olycka vet jag inte, och hoppas slippa ta reda på det.
![]() |
||||||
Du kan ju annars kolla via insplanet.com De letar upp den billigaste försäkringen och kontaktar dig. Enligt deras förslag och vad jag kollade så var salus ansvar billigast och bäst för mig och min M3 94. De kräver inte heller besiktning av bilen för att man skall få teckna försäkring hos dem. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Kolla på http://www.salusansvar.se/. Jag har dem till min Miata. De är nästan dubbelt så dyra som Trygg Hansa som jag hade innan men eftersom jag inte kan gå med på Trygg Hansas krav så tog jag dessa. Men de låg ungefär i samma prisklass som de övriga bolagen då. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
http://www.salusansvar.se/ Jag litar inte heller på insplanet.. Edit ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Ajaj, det är ju inte bra. Bra att alla sidor av saken påpekas/visas. En jäkla härva med försäkringsbolagen > ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
När jag kollade med insplanet så rekomenderade de Salusansvar
![]() Salus var det billigaste bolaget insplanet kollade med, de ville dock inte avslöja vilka andra bolag som de samarbetar med, men de är nog inte alla...så man får ringa runt själv i alla fall. Anders _________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||||
Jag har min 325:a hos salus ansvar...
Det var det billigaste bolaget som jag hittade. Just salus erbjudande fick jag faktiskt från insplanet.com Upplevde inget problem med dom... Jag är också intresserad att veta om försäkringen gäller vid banåkning! _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||
Vart har du försäkrat din bil? |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2665 besök totalt |