| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968EVO-92(SÅLD)
|
47673 besök totalt |
Jag med!!
_________________ Pontus Fyhr |
||||||||
|
Någar actionbilder från operation polycarbonatruta
Värmning av ramen för att kunna ta bort limrester, blev kanske för varmt eftersom ramen slog sig
Ryker härligt!
Skrap, skrap
Uffe meckar!
Snart klart
Det färdiga resultatet får ni se senare
/Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Jodå, inte blivit värre än innan Jag såg till att inte andas in röken för jag kunde ansätta att den inte skulle vara nyttig att få i sig.
/Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Mes! Där stod jag o andades in i 2tim, hur fiiint som helst...... Märkte bara att senare när jag körde hem såg jag flygande kor längs motorvägen
_________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||
Det har inget med limmet att göra
||||||||
Nää inte vad jag vet
_________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||
WHAT?? Rutan är popnitad i ramen Limmet var till glasrutan som är "no möööre"
||||||||
|
Snyggt resultat!!!
Formade du plastrutan efter glasrutan med värme eller har du "tvingat" i plastrutan i ramen? Riktigt trevlig bil i övrigt.
_________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé
|
||||||||
Denna är "tvingad" men mycket av spänningarna tas upp av stålwiren! Tack! /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
Vet inte vad orginalrutan väger men den väger nu totalt 7kg (enligt Uffe) /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
|
Lite uppdateringar på "snedfronten", Fredrik Åberg var å hälsade på i lördags och vi mätte mer noggrant. Högra sidan har följande differens mot vänster: 9mm vid inre bärarm och 7mm vid den yttre. Mindre fel än vad jag först uppmätte alltså
Sen stressade Fredrik upp mig med att buren saknade förstärkningsplattor i karossen men det har jag kollat upp och så är inte fallet. Den är installerad enligt kraven, syntes bara väldigt dåligt med allt glas i bilen som jag inte städat ur ännu
||||||||
Björn min vän, hur mätte du vid inre bärarmen? _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||||||||
|
snyggt!
ser mycke bra utt!
jag jobbar ju med att montera min bakvagn och då har jag varit i kontakt med en kille som ricktar bilar som jobb! och han sa att upp till 5mm var inte ovandligt på en rak bil! men han ansåg att om man håller sig inom 3mm skilnad så är det bra! hur har ni mätt? från fasta kaross delar eller från framvagnen gentemot bakvagnen?
krysmäta bakvagn mot framvagn var det bästa sättet tycket han jag pratade med. då ser man om direkt om den är sne osv då man automatisk får fram om den är rätt i sidled och längsled vad jag förstod! givetviss är det bäst att kålla bilen med en rikt bänk om man kan få tillgång till en sån! (behöver inte vara så dyrt heller att köpa tjänsten) lycka till! _________________ jonny strand |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968EVO-92(SÅLD)
|
47673 besök totalt |