Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Slutväxel M3 e30?
956 besök totalt
bikermike
Köping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 63


Trådstartare
Slutväxel M3 e30?

Hej! jag undrar vilken slutväxel ni har på era M3 e30? För att om man nu ska byta från vilken modell plockar man den då ifrån. Har hört att dom hade bytt på OCL Brorssons M3csl när dom var på Emaboda sist. Det är ju en billig och vettig investering för att få en rappare bil. Tycker Även att en toppfart på 250km/h är lite onödigt snabbt på min bil vid 7000rpm.
MVH Micke

_________________
Mikael Persson
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2547



Sök och du skall finna

original sitter det 3.25 (I Sport Evo 3.15)

Ps. Brukar vara poppis att byta till en utväxling från 325 E30, den har 3.73 (då får du toppfart ~200km/h)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
ravagliam3
Gylsboda
Här sen Apr 2004
Inlägg: 986



Jag kör med 325ix viscodiff 3:91 funkar bra för mig,
toppar runt 250 vid 8500rpm

_________________
BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld
BMW Compact V8
BMW Z4 35is
BMW 118dxdrive
BMW 335i
BMW 118i
BMW X1 25e




Ulf Wiking
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2547



ravagliam3 skrev:
Jag kör med 325ix viscodiff 3:91 funkar bra för mig,
toppar runt 250 vid 8500rpm


Hur känns viskodiffen jämfört med de vanliga lamelldiffarna?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Slutväxel M3 e30?

Jag har kört 3:91 med Quaife. Toppfart ca: 220 vid 7600 varv, ganska lagom eller varför inte 4:10. Lite drygt med 5000varv vid 140km/h lansvägsfart bara. Det gäller ju att det ska passa så många banor som möjligt också. 3:91 passade inte kinnekulle och anderstorp. Däremot sviestad, gelleråsen och mantorp med viss tvekan. Sen beror det ju på hur bra väghållningen är också. En bil som idag funkar bra kanske inte gör det imorgon efter större modifieringar.

_________________
bmw bmwsson
Citera
ravagliam3
Gylsboda
Här sen Apr 2004
Inlägg: 986



Jag märker ingen större skillnad mot den gamla lamell diffen , visco diffen greppar
mer ju mer det "slirar". Håller med Esa varvet blir lite högt vid landsvägskörning
ca 4000rpm vid 120km/h men det får man stå ut med accet blir desto bättre.
Bör kanske tillägga att jag åker 18".

_________________
BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld
BMW Compact V8
BMW Z4 35is
BMW 118dxdrive
BMW 335i
BMW 118i
BMW X1 25e




Ulf Wiking
Citera
Allmänt banåkaforum
Slutväxel M3 e30?
956 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande