Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
956 besök totalt |
Slutväxel M3 e30?
Hej! jag undrar vilken slutväxel ni har på era M3 e30? För att om man nu ska byta från vilken modell plockar man den då ifrån. Har hört att dom hade bytt på OCL Brorssons M3csl när dom var på Emaboda sist. Det är ju en billig och vettig investering för att få en rappare bil. Tycker Även att en toppfart på 250km/h är lite onödigt snabbt på min bil vid 7000rpm. MVH Micke _________________ Mikael Persson |
Slutväxel M3 e30?
Jag har kört 3:91 med Quaife. Toppfart ca: 220 vid 7600 varv, ganska lagom eller varför inte 4:10. Lite drygt med 5000varv vid 140km/h lansvägsfart bara. Det gäller ju att det ska passa så många banor som möjligt också. 3:91 passade inte kinnekulle och anderstorp. Däremot sviestad, gelleråsen och mantorp med viss tvekan. Sen beror det ju på hur bra väghållningen är också. En bil som idag funkar bra kanske inte gör det imorgon efter större modifieringar. _________________ bmw bmwsson |
Jag märker ingen större skillnad mot den gamla lamell diffen , visco diffen greppar
mer ju mer det "slirar". Håller med Esa varvet blir lite högt vid landsvägskörning ca 4000rpm vid 120km/h men det får man stå ut med accet blir desto bättre. Bör kanske tillägga att jag åker 18". _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
956 besök totalt |