Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4560 besök totalt |
Söker bilder: Sport Quattron (Grupp B)
Jag skulle vilja ha lite bilder på Grupp B Sport Quattron ![]() Planerar nämnligen ett nästa projekt... ![]() _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Skulle nog tro att du redan sett denna sida men om du inte: www.dialynx.co.uk/conversions.htm
Var med en bil i tidningen Bilsport för ett par år sedan som hade använt sig av dessa kit för att bygga en sportquattro utav en urquattro. Kommer inte ihåg nummret på tidningen men jag kan ta reda på det... _________________ Tobias Carneling Skoda Octavia RS (familjepulka) Seat Ibiza Grupp H (Rallybil) |
||||
Sportquattro
Keith på Dialynx är superschysst och har bra grejor (bla en alukylare på orginalplatsen) MEN karossdelar är han (dom) inte så bra på. Det är lite väl mycket rallycross över delarna. Kolla här istället, billigare och snyggare grejor. http://www.ker-innovatec.de/ Mvh Perra _________________ P E Rundqvist |
||||
Jodå! Jag kan den sidan utantill, har även Nummret med den ombyggda URen, En släkting till han som byggt den bor här uppe i överkalix så jag har rätt så mycket info om den bilen... ![]() _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Re: Sportquattro
Så du menar att det är dålgit passform på delarna? Är dom släta och fina eller blir det mycket arbete innan lack med dialynx? _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Dialynx
UR-Fredde, han med IMSA motorn, fick betala 10 tusen till en lackerare/plastare bara för att få det att passa har jag för mej. Finishen var under all kritik och passformen var obefintlig. Men, man kan ha tur oxå. Föresten snackade jag med killarna från David Sutton Motorsport på serviceplatsen i Hagfors för svenska rallyt. Deras formar som dom hade fått från AUDI sport en gång för länge sedan hade blivit stulna. Men jag fick ett namn på en firma och en kontaktperson i tyskland som tydligen har formar kvar (dom gjorde paneler till sportq/S1 åt AUDI när det begavs sig). Ska kolla när jag får tillfälle så kanske man kan beställa "orginal" paneler!!! Perra _________________ P E Rundqvist |
||||
Re: Dialynx
hmm......det lät ju inte alls ut kul! ![]() Vad heter firman där du pratade om? Det lät intressant..... _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Själv så bor man 4 mil från en ruskigt fräscha sport Quattro.. tyvärr har jag bara kort med kamera mobilen.. Värdelöst vetande: Lacken på alla Sportisar är lite tunn för att man ska kunna se kevlar skärmarna på dom.. påminner om ett litet rutnät.
_________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
Jag håller själv på ett sånt här projekt och har ett kitt från dinalynx. Det jag kan säga är att finishen är kanon för att vara glasfiber/kevlarskärmar. Hur det är med passformen vet jag inte för jag har inte kommit så långt än... Sen så kan jag säga att grejorna från dinalynx är TUNGA! även fast huven är gjord i kevlar så väger den i alla fall 5-8kg och det tycker jag är en hel del. I och för sig så är det inga "fladdriga" skärmar man kommer åka omkring med men man kunde hoppas att man kunde spara mer vikt så just karossen. Kan säga att mitt mål är 1100-1150kg och hoppas att jag kommer ner till det. Dörrar och baklucka kommer jag tjäna in c:a 50kg på! Detta kanske är ointeressant angående tråden men jag ville bara säga att dinalynx gör bra grejor men är DYRA! Kommer en kille här i Sverige som kommer börja kränga iväg kitt för nästan halva priset emot Dinalynx. _________________ Mikael Olofsson |
||||
Dahlbäck Racing har en eller om det är två...
Kolla hos Dahlbäck Racing om han inte har bidler. www.dahlbacksracing.se _________________ Björn Stenberg |
||||
om du har bilder på bygget så får du gärna skicka åt mig så man får lite info och det är ju alltid kul att följa såna här projekt.... _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
tjena
har bilder i massor på både tävlings modeller och gat bilar vad vill du ha för att vara mer exakt sport quattro , a1 ![]() ![]() _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Posta allade möjliga bilder.....Är mest intresserad av S1 och "vanliga" gatversionen...
_________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Re: Söker bilder: Sport Quattron (Grupp B)
http://sportquattro.nu/qpix/ace/ace. http://sportquattro.nu/project.html
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
har väll lite på anders gamle bil
kastar med ett gäng kan maila fler direkt till dig om du vill har säkert 100 bilder kanske inte så poppis på rejsa om jag lägger lla i en lång rad här ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Vilka vackra skapelser...
![]() Kul bilder att se NEo... s2dennis --> Du får gärna skicka bilderna i en ZIP eller RAR fil till kalisto@home.se _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Min ena quattro väger 1120 så det ska nog inte vara några problem, det är samma platta som du utgår ifrån. Du bör kunna komma under 1100 tycker jag. _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4560 besök totalt |