Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
923 besök totalt |
Regbesikta Golf -75:a med TURBO
Går det att registreringsbesikta en Golf -75:a med turbo? Jag har hört att man måste gå genom SFRo för att göra det, krävs det att man besiktar den som amatörbyggt fordon då? Hur ska jag gå tillväga för att få reda på vad som behövs göras för att regga den med turbo? Bilen är en Golf -75:a som är omreggad till GTI med en effekt på 81kw står det i registreringsbeviset där det även står i dispens rutan att motorn är utbytt. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Hej
Jo, det går, och du bör gå genom SFRo för att kunna få en trovärdig effekt - men det handlar om ombyggt fordon, inte amatörbyggt. Det finns en lååååång FAQ-tråd som jag tror att du ska läsa först. Har du fler frågor efter den, fortsätt gärna i samma tråd så håller vi ihop alla liknande frågor. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Du råkar inte ha en länk till den tråden? _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag har pratat med honom, jag har till och med gjort hembesök i hans garage och kollat på gulingen. Det var han som pratade om att man skulle gå genom SFRo för att få den godkänd men han var inte säker på reglerna. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
923 besök totalt |