Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1549 besök totalt |
Ähm... rätta mig om jag har fel men är det inte Björkvik de ligger vid? ![]() _________________ ![]() |
||||
Persåker har flyttat till Åker Styckebruk, en liten ort utanför Strängnäs! Eller vad menade du? _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||
Perstorp ligger 2 mil ifrån mig nere i Skåne, Magnus... Hur vart det med "LÄTT" förvirring ? ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Åkers Styckebruk ligger nästgårds till Malmby.
Så det lär nog vara den jaktflybasen,"Malbyfältet" som avses. Beträffande dito f.d. krigsflygbas i Björkvik, såg jag i KK under julhelgen att det planerade racinggymnasiet vid Björkvik ring är skjutet på framtiden pga de fortfarande oklara tillståndsförhållanden som råder för banan. fick intrycket att även bolagsfrågan kring det företag som skulle driva anläggningen var oklar enligt utbildningsanordnaren. Tyvärr får jag intrycket av att även Björkviks affärsidé och strategi vilar mer på obändlig entusiasm än affärstänkande. När man ser sig runt på diverse banprojekt, behöver dom inte på något sätt känna sig ensamma och utpekade i detta avseende... Får hoppas det reder sig och att man lyckas lösa hindrena i rätt ordning innan pengapåsen är tom. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Jag har fått hära lite rykten från en tillförlitlig källa... Min svåger som har lagt ett bud på jakträtten vid malmby flygfält fick höra från kommunen att det inte skulle bli någon flygverksamhet på fältet. Däremot skulle dom hyra ut det till någon som skulle pyssla med motorverksamhet.
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Vet att en samling dragracingentusiaster försökte ordna legala körningar på malmby. Läste om det på www.soderort.com . Sen hur det gick vet jag inte.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
Jag som bor i Malmby har hört en hel del den senaste tiden om vad som skall ske med flygfältet. Grannen är komunalpolitiskt aktiv och har berättat lite. Kommunen äger fältet, någon hobbyflygning kommer det inte att bli. Det var nog inte ens nära, bara någon politiker i kommunen med sådana intressen som drev det.
De boende uppe vid banan är rädda för att bli störda av trafiken till och från, har för mig att det snackades om att bygga en ny infartsväg. Motorsport är vad kommunen siktar på, de kringboende skalltydligen ha gett sitt samtycke. Vi får väl se vad det blir. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Senaste 10-15 åren har det årligen körts dragracing på fältet, så det är inget nytt. (det har varit blandat med lokala körningar, kjelle powers hot rod reunion och stockholmsklubbar) Det söderort gjorde var att få kommunen att gå med på att låna ut fältet till ett "svartrace" (oförsäkrat). _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Låter ju positivt!
![]() Att ha dom kringboende med sig är ju A & o. Det har många banor, både permanenta och tillfälliga fått erfara. Även om det körts lite rattlåsracing och slalomträffar på Malmby, är det väl bara Kjelles avent som haft någon större bäring på vad Malmby kan utvecklas till. Med en bra styrning av verksamheten på Malmby kan det nog bli ett bra tillskott i mälardalsregionen. Hoppas bara att det sköts bättre än vad som ofta varit fallet på andra håll. (det är lätt att vända opinionen till det negativa, helst om politiskt aktiva individer i vissa falanger får tag i det) svartrace, för mycket störande tillfartstrafik, busfasoner från diverse pokemonracers etc kan lätt förstöra för seriösa utövare. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1549 besök totalt |