Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 25791 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDIT: Inlägget hamnade på ny sida.... Min högra: ![]() Rylanders vänstra: ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Funderar lite...England har ju Minilite, Fuchs hade Tysken, men vad 17 är typiska italienska fälgar och vad heter dom? ![]() -Är detta en en typisk italiensk fälg som sitter på den röda bilen exempelvis? Det verkar som att typiskt Italienska fälgar är lite kantiga och spretiga... Tusan... jag som käkar pasta varannan dag och åker till Italien en gång i månaden...har ändå nollkoll på detta? ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
Visst är det en Giulietta SS. Även denna gick i historisk racing med en tjej bakom ratten fast det är nog en tio-femton år sedan nu. Misstänker att den du menar är den som fanns i Stockholm, denna är från Skåne. Tyvärr exporterades den till Danmark för några år sedan...
Nog är de typiskt italienska. Campognolo är nog fabrikatet och det eller Cromodora är väl de vanligaste italienska fälgfabrikaten...Borrani ekerfälgar är ju hyfsat italienskt och klassiskt också! _________________ /Patrik Rylander |
Borrani...? _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
om jag hjälper dig att få tag på en uppsättning type A till bra pris blir jag helgonförklarad då? ![]() Jag har nämligen hittat nya AZEV type A 8,0x17" med ET30 till mycket bra pris. Problemet är bara att de har bultdelning 5x108 så jag håller på och undersöker om man kan borra ytterligare en bultdelning - då givetvis 5x120! (Inte otroligt att det hamnar en uppsättning på min egen M3E30.) Det skall även finnas type A i 8,5x18" med ET30 att få tag på om det skulle vara mer intressant... ![]() och för "Figgz" - det finns AZEV type A 8,0x17" ET40 4x98 att få tag på till bra pris, bara att använda pcd-bultar för 4x98->4x100 och banka på "Kaputten". Sen får du kanske banka lite i skärmkanterna också... Eller du kanske vill ha 7,5x15" ET45? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
Vad är bra pris? ET30 är ju inte helt optimalt, 20 hade varit bättre. Då måste man bulta på en spacer. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
Instämmer i allt! Jag är f.ö. mycket svag för "rejsfälgar" i allmänhet och BBS krysseker i synnerhet!
Båda fälgarna gör mig knäsvag! ![]() EDIT: och att stava rätt har jag inte heller lärt mig. ![]() |
oj oj, 8" breda är lagom för såna skönheter också, så får man lite putskant... ![]() ![]() Visserligen har jag "precis" skaffat 17":are till Kadetten, nämligen AEZ Paron: ...men visst, om du vill så får du gärna kolla vad de kostar iaf... jag är ju inte mer än en människa med svagt psyke, kanske får för mig att byta ändå. ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
Det finns måga vackra klassiska fälgar och många vackra nya fälgar, så är det. Jag röstade alltså kanske.
Här är i alla fall ett exempel på en vacker (enligt mig) ny fälg: ![]() Edit: Så där då ![]() _________________ Martin Öling |
Svag för äldre japanska fälgar.
Dessa med lite minilitestuk ![]() Mums på denna också: SToOR bild http://press.nissan-global.com/COMMO _________________ Niklas Walkin - |
Jag hittar ingen som har nämnt Gotti under denna tråd.
http://www.simon-auto.de/alpine/engl Till Renualt Alpine A110 finns det en del varianter som kanske inte faller under epitetet Snygga, men väl Uppseendeväckande. Gotti har under lång tid haft en egen design på sina fälgar, och då gärna i 13 tum till franska och italienska bilar. Håller med om att det handlar om helhet, gillar Maserati och Lambo under sent 60 och tidigt 70-tal. _________________ Mulle Jäderlund |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 25791 besök totalt |