Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 32779 besök totalt |
Jag började med att fråga efter graferna så jag skulle kunna avgöra om dämparna skulle passa till "custom springs". Fick då svaret "this is proprietary information". Efter lite mer mail fick jag svaret "These are valved for a spring in the 600-800LB range for the front, 950-1200LB for the rear". För det första stämmer inte det med infon på hemsida och för det andra kan man ju inte bara ge en sån siffra... visst det kanske duger för kioskraggning... men tog jag i lite och skrev att jag håller på o9ch bygger en racebil ![]() Jag frågade även vid två tillfällen rakt på sak... varför är graferna hemliga. Men då fick jag inget svar på just den frågan. Det är ju bara korkat att inte ge info om dämparna. Det är ju inte så att det är svårt att mäta upp dom i en dyno. Det sista mailet där jag frågade om det var infon i mailet eller infon på hemsidan som gällde har jag inte fått svar på. pga att dom ignorerat flera av mina frågor ger jag dom fem tummer nedåt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Min leverantör av stolen (Kraniel) får däremot toppbetyg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Yepp det drog ut så mycket på tiden med dom andra... så jag slog till på sparco i alla fall ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Kunskapsspridningen på rejsa sätter leverantörerna på det hala...
![]() ![]() Nu skulle jag nog klassa in Turner som seriöst och med seriösa produkter, men sådant bemötande tycker jag är lite svagt. |
||||||||
Jo visst har dom bra grejer och dom har trots allt ett framgångsrikt team...men jag tänker i alla fall inte köpa nått därifrån... finns trevliga firmor att handla av ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
![]() ![]() |
||||||||
Vad skumt. Det kan ju hända att kundmottagningen inte är speciellt samspelade med teknikerna i deras raceteam. För någon teknisk person bör där finnas med tanke på allt dom verkar ha tagit fram själva. Eller är det inköpta ideer eller namnbyte osv? Hmm ja som sagt, det finns en del andra företag att välja på. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Stolen är nu monterad och testkörd
![]() Var faktiskt ganska trevligt att meka ute i vårsolen:up: Mattan och baksätet ska i snarast.. ingen vidare långfärdskomfort just nu ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Så det var det här du gjorde idag istället för att sladda, fy skämms ![]() |
||||||||
Nu får du väll ge dig, flickvän... pärla o och kärlek kan jag gå med på, men flickvän... Det är att ta i lite med bilsmeknamn ![]() |
||||||||
![]() ![]() En mycket trevlig överraskning var att stolen gjorde så mycket åt känslan i bilen. Man har en helt annan koll på vad bilen har för sig nu ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Instämmer totalt, gjorde en himmelsk skillnad när jag bytta stol nyligen... (hrms, man kanske skulle uppdatera sin egen tråd också). orignal E30 stol är som att sitta på 13st telefonkataloger ![]() |
||||||||
Nu kommer jag att hamna några cm högre när jag får dit skenorna. Men det gör nog inget för nu ser jag knappt motorhuven. Så en anings högre kan jag nog sitta ![]() Med nuvarande sitthöjd så har behovet av ändrad vinkel på rattstången blivit lite större. Sen behövs det en djupare ratt så jag får den lite närmare mig. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() Kortis! ![]() ![]() |
||||||||
Det är faktiskt bra att vara kort... då får man ner tyngdpunkten...
![]() Nu är bilen besiktigad och klar. En läcka i bensintanken behöver fixas och bussningarna till bakaxeln, silentblocks eller vad dom nu heter. Bussningarna var ingen kris men det är väl lika bra att smälla dit riktiga prylar. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
ääh! nu mobbar du mig bara för att jag är kort.. ![]() För att ta mig runt detta så förutsätter jag inte samma vikt eller huvudposition.. dessutom är jag väldigt lätt ![]() Åter till tråden ![]() Hur gör man för att byta dessa silentblocks? Är det lönt att slita i något lånat garage eller är det bara att lämna in till en verkstad? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Kika på: http://www.snakeeye.net/silent.htm Tycker att det är skapligt besvärligt, trots att jag har ett garage med hydralpress etc. Jag hade ändå bakvagnen nedplockad då jag skulle byta. Jag tog med mig tvärbalken till en liten BMW specialist som fick pressa ur de gamla bussningarna. Ska du montera i Powerflexbussningar istället för originalbussningar är monteringen enkelt gjort (i motsats till i beskrivningen i länken ovan). Det klarar du med handkraft då Powerflexbussningarna är 3-delade. _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 32779 besök totalt |