Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 Cab -88 "skillz" | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6881 totalt) |
Tar bort allt istället.
Bara för att man kör stylad bil som dessutom är cab med dunka dunka så får man tydligen inte ens försöka komma in i banåkar gänget. Trodde folket här var mognare än på vissa andra ställen. Tråkigt att man ändrade uppfattningen. Vart har inställningen "hjälp till istället för att spekulera" _________________ Michel Kuic |
||||||||||
Fin bil!
Alltid gillat e30. En sak jag reagerade på dock, hur kan du tappa 54 hk mellan motor och hjul? Det är väl väldigt ovanligt mycket? /erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Vet inte hur, men jag tror bänkningen missvisar lite.. Det är mitt antagande.. För det känns som mer än 127hk på hjulen. _________________ Michel Kuic |
||||||||||
Racing och racing Det får man definera lite olika. Men ptja, rakt fram är inte min grej. Men det funkar det med. Gillar mer att svänga. Hur som helst, vill bara ha lite feedback från olika forum. _________________ Michel Kuic |
||||||||||
Vad vill du ha feedback av? Du undrar inget med tex en fråga i ditt inlägg. Svårt att ge feedback då.
Svänga... på vilket vis då? Hela grejen med detta forum är att man disskuterar bankörning och racing samt slalom. Är det inget du utövar så känns din bil lite malplacerad. Gatrace är inget för rejsa.nu _________________ /Anton Lillsund |
||||||||||
Nämen nu är ni ju lite stygga. Vi har ju oxo en boulevardräser i vår familj, fast iofs kvalar den in som svängabil eftersom jag kör slalom med den när andan faller på. Tror minsann jag får fixa en banåkarbiltråd för det med lite actionbilder
Åker inte BMW-clubben slalom? Eller är det mer hardcore med enbart banmöten och racing? Fast det e klart, 6 rader med steroespecar känns ju lite väl blingbling _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Tänkte börja köra slalom och bana med den. Så småningom faktiskt. Och yepp, med en cab. Varför inte? Men det blir ju mer aktuellt senare då jag har pengar till att fixa på en kompressor och uppgradera väghållningen ytterligare.
Ah, jag har pastat rakt av från andra forum där folk frågat vad jag har för prylar mer ingående i bilen. Så blev att allt åkte med här också. Men förstår vad ni menar.
Ah, well.. bara vanlig feedback. Folk med tips för både att förbättre väghållningen och annat. Svar på det gav jag ovan. _________________ Michel Kuic |
||||||||||
Kör så mycket du kan innan du trimmar motor och väghålling! Det är riktigt kul ändå! Det behövs inte så mycket effekt för att köra slalom med din bil! Bara föraren är skärpt så går det bra ändå! Att köra på banträffar med en cab kan bli svårt. Jag vet att BMW Sport Club hade ett förslag under luppen att tillåta det, men jag vet inte hur det går med detta. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||||
Du kommer inte att få köra BMWSC banträffar med din E30 cab. Det som vi håller på att ta ställning till är ifall bilar med hardtop OCH fabriksmonterat överrullningsskydd ska få deltaga. Ev. kan du få köra slalomen på Tullinge men det är tveksamt.. _________________ /Arne Lindgren |
||||||||||
Ajdå, det låter ju inte någe vidare att man måste ha bådadera. Hardtop har jag redan haft i åtanke att fixa för att kunna köra något av dessa saker. _________________ Michel Kuic |
||||||||||
Slalom på Tullinge? Det är inget som står med i BMWSC's kallender... Ursäkta OT |
||||||||||
BMW SC tillåter inte cabbar men någon omöjlighet kan det ju inte vara att få köra med andra... finns ju både en och två MX5:or som går på bana. btw till skeptikerna: Varför går det inte att kombinera styling och bilstero med bankörning? Det ena utesluter INTE det andra Tycker mig ofta se attityden att ska man köra på bana måste man ha en rensad bil... trams säger jag Du får av mig i alla fall _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||||
I med en störtbåge, så går det alldeles utmärkt att köra bana/konbana i flera sammanhang. |
||||||||||
Jag har heller inget tak på min banåkarbil, jag förstår inte riktigt vart problemet ligger.
Sen så måste alla börja någonstans, bättre bjuda in de som har närstående intressen, än att klanka ner på att de inte är extremister som vi. Det är ju bra att även de som i dag har litre mer allmänt bilintresse ser hur det är med svengabilar och hur fantastiskt roligt det är att köra på bana. Mejn viktigast av allt Välkommen, jättefin bil du har där, och lysna på de gubbar som ger konstruktiv kritik, negga de som bara gnäller och klart du skall köra på bana innan du trimmar och filar på väghållningen, det är då du kommer på vad du vill förendra, och det brukar vara mer väghållning, mer bromsar, och kanske mer motor. |
||||||||||
Jag måste bara fråga hur du upplever bilen?? Själv har jag inte så mycket erfarenhet av cabbar men vad jag har hört skall E30 en hel del vekare i chassiet än motsvarande täckta bilar. Finns det några kluriga trix för att förbättra konstruktionen (E36 cabbarna hade väl någon form av x-stag )??
Sen säger jag som de andra: Sätt i en båge, gasa och ha skoj (sök på bur här på forumet så blir du kanske inspirerad och du hittar det mesta man behöver veta i ämnet ) Fin bil förresten _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||||
Hehe, när du nämner MX5or så kommer jag och tänka på japsmeet förra året. där såg man ju cabbar som körde på banan utan störtbåge bland annat. och jag själv föredrar att kunna ha bilen i fint skick och att den ska vara clean Jag har ju rensat lite vikt från bilen som inte någon skulle lägga märke till om man kollade runt, men det är inte mer än 40kg. Jag är en sån där som vill kombinera styling med massa kul på bana. Har ju haft funderingar kring en porsche 944 turbo senare.
Tack för välkomnandet! ska försöka lyssna på dina visa ord också
Jag upplever bilen som ja. Måste säga att självklart har man ju som alla andra kört lite olagligt på allmänna vägar. Så jag har ju provat en hel del kurvor/rondeller i kungens kurva. Det jag upplever just nu är att den kränger lite granna ibland. Det är ju hårdare stötdämpare på just nu. Men har ju hänt en gång att bilen överstyrt när man kommit lite häftigt runt en rondell. Och då känns det mer som om det är brist på grepp med hjulen. Så har haft funderingar kring bredare däck. Bromsarna där emot är något jag verkligen skulle behöva uppgradera. De funkar jättefint ett tag sen blir det som gele i pedalen och bromsarna tar inte mycket alls. Vad jag vet så är alla cabbar uppbyggda med extra förstärkning och ska vara minst lika stabil som en coupe/sedan. Men viktmässigt så åker ju den upp ca 100kg pga detta. Och en e30 cab väger 100kg mer än en e30 sedan. och tack _________________ Michel Kuic |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 Cab -88 "skillz" | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (6881 totalt) |