Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 7 mars
<<   1, 2, 3   >>
4117 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

MatroxMGA skrev:
Tänk vad mkt mer man kunde ha gjort av Leno repotaget

Minst sagt...

7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Superswift skrev:
Personligen gillade jag Matchlessinslaget.
Min far körde runt på en sån innan han sålde den och köpte - just det - en tvåtakts Saab.

Jag blev sur för att jag inte har MC-kort när jag såg det inslaget. Så helrätt! och så helfel...

Jkpg
Här sen Nov 2002

Sa Joppe 10 meningar?

Besviken på Lenoinslaget.

Men resten var finnemang! thumbs up

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

7-11 skrev:
Superswift skrev:
Personligen gillade jag Matchlessinslaget.
Min far körde runt på en sån innan han sålde den och köpte - just det - en tvåtakts Saab.

Jag blev sur för att jag inte har MC-kort när jag såg det inslaget. Så helrätt! och så helfel...

Finns fina bilder på honom när han står med läderkrukan och svart eluppvärmt skinnställ med vadderingar vid bågen. Tyvärr tog hans motorintresse slut med motorcyklar och fastnade där....

Var det bara jag som tyckte den röda Opeln var lite smårolig?

Citera
Manneman
Ängelholm
Här sen Feb 2005

Kan någon göra mig den stora tjänsten och tala om när reprisen går då jag blev tvungen att jobba när det gick.....please

Stockholm
Här sen Jun 2004

Superswift skrev:
Finns fina bilder på honom när han står med läderkrukan och svart eluppvärmt skinnställ med vadderingar vid bågen. Tyvärr tog hans motorintresse slut med motorcyklar och fastnade där....

Jag har en vän som håller på och renoverar en gammal BSA TT-hoj. Bara det har fått mig att fundera på att åka till körskolan...

Även om Leno-reportaget var torftigt tyckte jag det ändå gav en hyffsad vinkling av vad som driver en sådan kille. Det var inte den modellen hit, de pengarna dit. Det var mer ljudet av tvåtaktsmotorer från barndomen, fascinationen av en handbyggd ångmaskin i aluminium som drev Leno, och det tyckte jag var sympatiskt.

om jag fick några timmar i hans garage skulle jag i och för sig be att få prova Miuran, men jag tror att de mesta diskussionerna skulle handla om vilken bil som luktar godast, har de finurligaste friktionsdämparna eller nåt. Men det är ju jag det...

Stockholm
Här sen Jun 2004

Superswift skrev:

Ja

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Superswift skrev:

Nej!!
Det var ju höjdpunkten tyckte jag!
Fasen vad tuff den är!

Limhamn
Här sen Aug 2004

Citat:

He he...gissa

Mvh.

Malmköping
Här sen Nov 2002

oxå besviken på Leno inslaget. Snacka om slöseri att inte göra mer av det när man hade chansen thumbs down ... Synd...

Annars så var det ett pra prog .

Peter: om man ställer WRC bilarna mot varandra. Vad har dom för skillnader o vad har dom för likheter? Hur upplevdes dom att köra i förhållande till varandra?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004

Moderator

Fredrik C skrev:
oxå besviken på Leno inslaget. Snacka om slöseri att inte göra mer av det när man hade chansen thumbs down ... Synd...

Innan vi blir för hårda mot Motorjournalen så kan det vara så att det var precis så mycket de var tillåtna att filma. Det är inte säkert att de fick filma mer svepande över bilarna än så. Eller så att de inte hade mer tid och för många som kanske inte vill titta på en 959a så passade detta kanske bättre...

Kul iallafall att han släppte in dem. Många är inte ens så tillmötesgående och hellre några minuter där i hans brokiga samling än i Seinfelds....

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Superswift skrev:
Fredrik C skrev:

Innan vi blir för hårda mot Motorjournalen så kan det vara så att det var precis så mycket de var tillåtna att filma. Det är inte säkert att de fick filma mer svepande över bilarna än så. Eller så att de inte hade mer tid och för många som kanske inte vill titta på en 959a så passade detta kanske bättre...

Kul iallafall att han släppte in dem. Många är inte ens så tillmötesgående och hellre några minuter där i hans brokiga samling än i Seinfelds....

Men Letterman gör fortfarande bättre pratshower...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Äntligen fick man veta varför man INTE ska köpa en Lambo...tänk vad pinsamt och bli ifattkörd av en "familjebil". Nej, något sånt kan man ju inte acceptera. Det tycks ju också ryktas om att de är billigare och köpa denna familjebil än Lambon... thumbs up Tur att man inte ha investerat än...

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Lär ju inte varit en orörd Mitsu eller? Han snackade om 400Hk men det framgick inte om det var rallybilen som avsågs.
Han borde visat upp en restriktor ist.

BMW 330i -05
Citera
Maciej Karpinski
Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003

Trådstartare
MaZ skrev:
Lär ju inte varit en orörd Mitsu eller? Han snackade om 400Hk men det framgick inte om det var rallybilen som avsågs.
Mitsubishi EVo VIII MR FQ400. kort namn
Trimmad av Mitsubishi i England
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Superswift skrev:

Var det en Opel med?

MaZ skrev:

Nja, det var väl någon specialversion för någon marknad. har för mig att det pratades lite om den i höstas på någon bilmässa.
Hävdar dock fortfarande att det var uppgjort pga:
-clarksson ligger på bredkas bakom en lambo som "kör max attack"
-clarksson kan inte köra bil
-lambon har mer hästar nu blir det liv på rejsa... effekt är inte allt o bla bla bla

Ang Leno så får man nog ta det för vad det är, de hade kunnat ha med lite mer om hans garage tex 10 minuter... eller 40 timmar, man hade ändå inte fått med allt. Men jag hade, som de flesta andra här inne, gärna sett ett specialavsnitt med fler av hans bilar. Tror dock inte man hade kunnat kalla det programmet för motorjournalen
Citera
Maciej Karpinski
Stockholm/Gärdet
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Lillen skrev:
Angående MJ??
Jag fattar inte vitsen med att t.ex provköra Corvette , Dodge Magnum mfl muskelbilar på vintern?
De är ju kanonkul bilar säkert PÅ SOMMARN!
folk blir så sura om de bara sänder snöskoterinslag hela våren.
Det är sällan en TV produktion vet i förväg att det ska bli en sässong till och det gör att MJ inte har speciellt mycket tid på sig att spela in inslagen till vårsässongen. Eftersom det är snö i Sverige i början på året så blir det snö i inslagen.
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004

MatroxMGA skrev:
Tänk vad mkt mer man kunde ha gjort av Leno repotaget Han har ju en helt fantastisk samling bilar och vad fick man se........inte mkt >

Håller med till 100% Joppe som jag annars gillar verkade också helt tafatt och stod mest och bluddrade massa ointressanta grejer. Respekt till Jay Leno dock. Coola fordon och cool snubbe. Kändes som han verkligen brann för sina fordon och hade ett genuint intresse och inte bara det gamla vanliga "Jag ar 10000000000000 $ och ett par Ferraris men vet inte ett smack om dom."

Som ett lite kontrast kan jag berätta att jag såg P Diddy på MTV häromdagen som sa följande om sin Ferrari 360 "Look how they show of the engine in the back. Only Ferrari does that. Only Ferrari has the engine there" eller nåt sånt.

Men on topic igen. Håller med er andra: Gör ett helt program om Jays garage. Finns ju material där så det räcker. Men skicka Peter istället för Joppe.

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Anders Jeppsson skrev:
Superswift skrev:

Var det en Opel med?

Ja! Missade du den?

Så här ser den ut

Stockholm
Här sen Jun 2004

Lundin skrev:
MatroxMGA skrev:
Tänk vad mkt mer man kunde ha gjort av Leno repotaget Han har ju en helt fantastisk samling bilar och vad fick man se........inte mkt >

Håller med till 100% Joppe som jag annars gillar verkade också helt tafatt och stod mest och bluddrade massa ointressanta grejer. Respekt till Jay Leno dock. Coola fordon och cool snubbe. Kändes som han verkligen brann för sina fordon och hade ett genuint intresse och inte bara det gamla vanliga "Jag ar 10000000000000 $ och ett par Ferraris men vet inte ett smack om dom."

Som ett lite kontrast kan jag berätta att jag såg P Diddy på MTV häromdagen som sa följande om sin Ferrari 360 "Look how they show of the engine in the back. Only Ferrari does that. Only Ferrari has the engine there" eller nåt sånt.

Men on topic igen. Håller med er andra: Gör ett helt program om Jays garage. Finns ju material där så det räcker. Men skicka Peter istället för Joppe.

Dessutom tyckte jag det verkade som Jay Leno inte gick djupt in på förklaringar för att Joppe inte alltid hängde med i engelskan, och att Jay skulle ta det basic... Var min uppfattning iaf. Det kunde bli så mycket mer av det besöket som många sagt.

Iövrigt var det lite tunt med material, mycket överskuggades dock av Leno-inslaget som kanske styrde känslan resten av inslagen

Lund
Här sen Feb 2003

Anton Lillsund skrev:
...

Jaha, du menar racebygget med plastkaross som påminner om en Opel!
Citera
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen 7 mars
<<   1, 2, 3   >>
4117 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande