Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1246 besök totalt |
Import av EVO VIII
Jag är på jakt efter en bil och har tänkt köpa en evo VIII, som tycks vara en lagom kompromiss mellan ban möte/vardags bil. Till saken hör att jag bor i USA just nu. Har tänkt att ta med mig bilen till Sverige när jag flyttar hem, som flyttgods. Någon som vet om det finns några tekniska (tex. att USA bensinen har max 92 oktan) eller byråkratiska problem? Jag kommer att bo här ca 1.5 år. MvH Per _________________ Per Burman |
||||
se till att ha ägt bilen i 12mån, så är det bara att tuta och köra.
bilen gillar 98 oktan bättre än 92 ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Tjena....
prospeed i Hörby har byggt alla databoxarna till EVo8:an som jag fattade det - för att strypa effekten.. det läste jag i en engelsk biltidning för ett tag sedan K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re: Import av EVO VIII
92 octan är enligt amerikansk standard, vi mäter annorlunda i Sverige (försöker inte gå in på detaljer då minnet är lite sketchigt). 92 motsvarar ungefär 95 oktan. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Hmm intressant. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Hur kommer det sig att man behöver strypa den? Den amerikanska versionen är på 276 hk och den svenska på 265, men jag trode (lite naivt kanske?) att man skulle komma runt detta genom att ta hem den som flyttgods. Någon som vet säkert hur det fugerar?
MvH Per _________________ Per Burman |
||||
Kolla på http://www.wroom.org/evoclub/
och sök där. Finns en del info. Det är inte samma utrustning på den i USA som i Europa (+mindre effekt) har jag för mig. |
||||
Jo, jag har försökt att söka där, men det står bara att jag inte har tillåtelse att söka, trots att jag har reggat mig. Det kanske är jag som gör fel ![]() Ang. effekten så är den högre i USA, iaf enligt det jag har funnit. Tycker också att utrustningen ser snarlik ut, men jag är dock inte 100. MvH Per[/quote] _________________ Per Burman |
||||
Den i usa har ingen AYC eller ACD (nån av det eller båda kommer inte ihåg.) Den har oxå andra krockzoner innanför främre stötfångaren tror jag. Nån Balk som finns på USA modellen men inte nån annanstans. Anledningen till att den är "strypt" i Europa är avgaskraven. Dom som finns i .uk med mer än 265 hk är så att säga fabrikstrimmade. Det skiljer med andra ord lite mellan modellerna. Observera att detta är vadf som var sagt när den lanserades i usa vet inte om AYCn samt ACDn har kommit på plats till MR modellen som säljs i USA nu. Angående att du inte kan söka på forumet så bör det bero på att du inte är aktiverad än. Man måste bli aktiverad manuellt för att kunna posta samt kanske söka oxå? Enda anledningen som jag kan se iaf. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
ok, tackar. Det verkar som om det finns ACD, men ingen AYS på USA modellerna, verkar inte finnas på MR heller. Hur påverkar det bilen att det inte finns AYS installerat? Men bortsett från detta så låter USA-versionen lite "hetare" eller har jag missuppfattat dig? Nu har jag blivit aktiverad hos evoklubben, så jag la in en liten tråd där med. MvH Per _________________ Per Burman |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1246 besök totalt |