Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Köpa stol från England ??
1211 besök totalt
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Hej

Ska beställa stol från Demon Tweeks och blev informerad om att det tilkommer en "extra avgift" för hantering från fraktbolag/tull i Sverige som dom inte har kontroll över.

Är det nån som vet vad den brukar hamna på ??

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

det enda som tillkommer är frakt, om dom inte skickar den "momsfri" och överlåter åt dig att ta det moraliska dilemmat om du ska ge bosse nåt eller inte:D

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

vilket väl är rätt dumt när man kan betala engelsk moms på 16%(?) istället för svensk 25%

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

porschedriver skrev:
vilket väl är rätt dumt när man kan betala engelsk moms på 16%(?) istället för svensk 25%

engelsk moms = 17,5%

tysk moms = 16%

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Har beställt stol och bälte ifrån Demon Tweeks två ggr. Har funkat mycket bra. thumbs up

Det som tillkommer på priset är Engelsk moms 17.5% om man inte har ett företag och sen fraktkostnaden.
Någon extraavgift hörde jag eller märkte jag aldrig något av. Det kan vara om man vill ha hemkörning. Fast det var iofs förra året jag beställde.

Det negativa har varit när jag skulle hämta paketen på Schenker i Spånga. Ena gången kom jag dit och lämnade avin. Så går snubben och hämtar ett paket stort som en skokartong. Han frågar mig om det kan tänkas vara mitt paket. Vilket jag betvivlar då inte ens en barnstol skulle få plats i det. Känndes sådär bra att de inte vet vilket paket som är mitt

Andra gången drog det hela ut på tiden. Fick orderstatusen ändrad till skickad. Men sen hände det inget med. Efter 2 veckor ringde min polare till Schenker och frågade om det fanns något paket till honom som fanns där ifrån England. Det kunde de inte svara på.
Så jag pratade med engelsmännen som var snabba på att svara på mail och fick ett nummer.
När polaren ringde dit visade det sig att paketet var hos dem men att någon hade glömt att skicka ut en avi. Kul att vänta någon vecka i onödan

Slutsatsen är det funkar bra och det blir betydligt billigare än att köpa i Sverige. Men att någon/några på utrikes avdelningen på Schenker i Spånga borde ta och sköta sitt jobb lite bättre.

Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Hmm, det var inte momsen den tar vi naturligtvis i England

Enligt säljaren på Demon Tweeks var det nån avgift fraktbolaget i Sverige kunde ta ut utöver fraktkostnad för att hantera otympliga paket.. kanske nåt dom vill friskriva sig från för att slippa massa badwill när frakbolag lägger på kostnader dom inte har koll på ??

Jaja, nu är det beställt så får vi se vad som händer.. jag återkommer i frågan.

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003

Jag betala inget extra förra våren när jag beställde mina stolar.
Scenker (stavning) är ju vana att hantera stora saker.

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Vad är det för frakt från england? (på stolar då..)

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Köpa stol från England ??

Dea skrev:
Hej

Ska beställa stol från Demon Tweeks och blev informerad om att det tilkommer en "extra avgift" för hantering från fraktbolag/tull i Sverige som dom inte har kontroll över.

Är det nån som vet vad den brukar hamna på ??

/Dea

om de skickar mot betalning vid leverans och det går genom posten tar posten ut en extra straffavgift på 100:- för utlandspaket, förvirrat men så är det. Och en hundring lägger posten på avibeloppet som skickas till dig för extrakostnader.

Så i detta fall 200:- extra.

1211 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande