| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Önskar tips på budget-rattställ
|
2215 besök totalt |
|
Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt en Logitech Driving Force Pro
Jag har dock inget lämpligt bord i mitt rum, och inte heller lust att punga ut med tusentals kronor för en riktig ställning med racestol osv. Jag vill alltså ha tips på vad man kan montera ratten i så att den står stabilt och i lagom höjd. Såg att någon använde en strykbräda och det verkade inte helt fel. Kanske finns det något billigt bord man kan köpa på ikea annars, eller något? Alla tips mottages med glädje! Även bilder på hur Ni har löst era körställningar? EDIT: Kan tillägga att jag INTE kan svetsa eller så
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
|
Lite beroende på vad du menar med "lagom höjd".
IKEA Lackbord = 99 kr Sedan kan du fästa en träskiva eller reglar under där du fäster pedalstället. Själv har jag stället löst på en heltäckningsmatta och det fungerar tillfredställande. Som sits kör jag med en "sackosäck" (frigolitkulsfylld textil/lädersäck.) En sportstol vore att fördra och är på väg i mitt fall. Du kommer inte att bli missnöjd med ratten. _________________ Kjell Pettersson |
||
Kanontips! Sackosäcken! Hoppas nu att morsan inte slängde den gamla som stod uppe på vinden! Borde funka bra i väntan på att man kan bygga ett ordentligt ställ med en BMW sportstol
Ännu ett lackbord från IKEA skall inskaffas. Synd att jag slängde just ett sådant för något år sedan :P _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
|
Tjena,såg att du inte kunde svetsa.Har du ingen polare eller polares farsa som kan bistå med lite hjälp för då kan du göra som chefen gjorde.Blev inte dyrt alls:
|
||
|
Smaksak
man bygger som man vill ha den,chefen kör ju banracing på riktigt så han sitter väl kanske så där i racing Alfan
|
||
Jo, en dylik mojäng vore ju klart att föredra! Får väl höra runt lite i bekantskapskretsen!
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||
|
Har du plats för en dylik konstruktion så hitta en svetsare
tror att materialet(förutom stolen) gick på ett par hundralappar |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2215 besök totalt |