Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Regler för långloppen?
1273 besök totalt
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Regler för långloppen?

Jag har förstått att allt kanske inte är riktigt klart än, men undrar dels när reglerna kan vara spikade och vartåt det lutar på ett par punkter.

-Tävlingsvikt. I sprintlopp med en förare är det enkelt, men hur räknas det med fler förare med olika vikt? Medelvärde eller minvärde räknat på lättaste föraren? Det senare blir inte bra för mig och min konstitution kan jag säga. Undrar också i vilket skede bilen kontrollvägs? Det är utifrån bränslenivån jag undrar.

-Stolsarrangemang. Det kan tänkas att man behöver ordna ett särskilt justerbart stolsmontage för långloppen. Finns särskilda bestämmelser för detta och ska detta besiktas separat vid tävlingstillfället?

-Tankning. Kommer det att vara föreskrivet vilka tankanordningar som är tillåtna? Specifikt undrar jag om tex jeepdunkar är OK. Det gäller ju att ladda upp! Krav på skyddskläder för tankpersonalen? Behöver man egen brandbekämpning på tankplatsen utöver den "depåsläckare" som ändå föreskrivs?

-Kostnad. Vad kommer särkostnaden att bli om man är med i sprintlopet/-en samma helg?

Jag tycker det är ett intressant initiativ och ger en chans att få välbehövliga mil i kroppen tillsammans med samma ekipage som under sprintloppen. Milen hade väl iofs behövts tidigare under säsongen, men man kan inte få allt.... thumbs up

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Allmänt banåkaforum
Regler för långloppen?
1273 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande