Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1548 besök totalt |
Vilken lillkatt?
Går det att få fason på en Tigra eller är det bara att ge upp och köpa en Puma? Det skiljer ganska duktigt mycket stålar mellan de två bilarna, så köper man en Tigra blir det juh pengar över till en helt ny gosig inredning, nya dämpare&fjädrar och ev. en liten titt på motorn. Nog för att det är en Corsa under skalet, men det måste väll finnas vettiga svängagrejjor till Corsor också? Är det någon på forumet med erfarenhet av dessa små wannabes? |
||
_________________ /Anton Lillsund |
||
![]() Ett plötsligt habegär verkar infinna sig i min hjärna (och hjärtat för den delen) ![]() Men en 2liters snurra under huven, något säger mig att den inte satt där standard, och att SBP inte skulle gilla det ![]() |
||
|
||
Tigran är väl den bilen som genomgående fått sämst betyg av alla som testats...avseende ALLT!
Nu brukar jag inte tro så mkt på tidningarnas tester men när ALLA säger att den är totalkass i vägkännsla osv börjar man ana att de har lite rätt... Måste dock gå att fixa, frågan är vart den riktigt svaga länken sitter och hur långt man måste gå i mods innan den är acceptabel. Kass andrahandsvärde verkar det som dock just pga detta. Så köp, bygg om och ha kul. ![]() |
||
Puman får till skillnad från Tigra höga betyg i alla tester.... trots att den är baserad på Fiesta.
Framförallt premieras styrning och handling. /Kristoffer |
||
Det kan nog bero på att dom tagit en Opel Corsa B och smällt på en "läcker" kaross och sedan kallat den för sportbil ![]() Men kasst andrahandsvärde är juh en positiv sak, då får man pengar över till rolia mods ![]() |
||
Jag gillar styrningen i corsa b och den skall vara identisk med den i tigra så det är ett plus. Dock ska man inte se det som en sportbil för varken chassi eller motor lever upp till det eller ens i närheten tyvärr. Välj den stora
![]() ![]() _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1548 besök totalt |