Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2 besök senaste veckan (2477 totalt) |
Re: Varför funkar inte GTR?
Verkar konstigt. Har du kollat så att det är rätt nyckel du använder. Det finns två nycklar till spelet, en CD-key och en onlinenyckel. |
||||
Avinstallera GTR.
om du har demon installerad sedan tidigare avinstallera den. Starta om datorn. Ladda hem filen i länken. Den tar bort ev starforce drivrutiner. Starta om. installera GTR i den mappen som föreslås. dvs c:\GTR http://www.star-force.com/index.phtml?category=200&type=5 |
||||
Visst är det härligt att sitta uppe på nätterna och lira ![]() ![]() ![]() |
||||
Alltså jag förstår inte detta med starforce. Jag har inte haft tillstymmelsen till problem med starforce. Det känns som att de flesta som har problem med det har redan haft en piratkopia av GTR och varit inne och fuckat med starforce. Då kanske det inte är så konstigt att det inte fungerar...
_________________ Johan Meissner |
||||
*ahem* Du bör nog rikta den där slangbellan åt ett annat håll. StarForce är ondska! Bara möjligheten att man kan behöva installera om hela os:et gör att jag skyr _alla_ spel med SF som pesten. Att välja det som piratkopieringsskydd är det största misstaget SimBin någonsin gjort. Jag vill inte att ett spel installerar drivrutiner som jag inte ens får veta om installeras, och som sedan inte går att få bort ens med SF's eget ta-bort-program. och inte hjälper det särskilt mycket heller, GTR finns redan ute på piratmarknaden t.ex.. och nej, jag har inte installerat pirat-GTR och jag har inte "fuckat" med SF överhuvudtaget. Edit: gjorde en sök på "starforce" på det officiella GTR-forumet nu, och som väntat var det lika många som hade problem med GTR som med alla andra SF-spel. Edit2: missade att det inte finns något "officiellt" GTR-forum, det jag menade var att jag gjorde ett sök på det forum som länkas från http://www.10tacle.com/gtr-game/en/i ![]() |
||||
Lugna dig lite och läs igen vad jag skrev.
Är så många trådar på RSC osv. där folk beklagar sig över Starforce och så kommer det fram senare att de har piratkopierat. Sedan påstår jag inte att Starforce skulle vara världens bästa funktion och det är synd att du har problem med det givetvis. Hoppas de löser sig! ![]() _________________ Johan Meissner |
||||
Jag har inga problem eftersom jag inte kommer köpa det. ![]() Men det finns ~190 inlägg på forumet jag pekade på som handlar om problem med SF, och inget av dem beror på (vid en snabb genomläsning) piratkopiering. |
||||
Fel forum (inte direkt en Race-Sim) att ta detta i, men jag minns inget som helst problem med att Codemasters la med SF i Toca Racedriver 2...
Visst är det trist att det är ett piratskydd lägger in dller o.dyl utan din vetskap, men hade ingen piraktkopierat så.. Hade jag suttit som utvecklare och fått välja så hade jag ju tagit det skydd som är svårast att knäcka för tillfället. Safedisc/SecuRom har väl spelat ut sin roll så då vände dom sig till SF. _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||
Alla kopieringsskydd har spelat ut sin roll ungefär en månad efter att det introducerats. SF är mer likte StarFarce numera, det enda det försvårar för är den som lagligt köpt spelet. Men det är mer en principsak för mig. ![]() |
||||
Ett tredjepartstillverkat kopieringsskydd, som genom att lägga ett proxyfilter mellan användaren och cd-enheterna på dator försöker försvåra olaglig användning av programvaran det är sålt att skydda. Fungerar ovanligt dåligt, på både det ena och det andra. Securom kunde man iaf gå runt när det strulade genom att göra en (laglig) cd-kopia och sedan montera med Daemontools eller liknande, men när SF strular till det är det kört big time (man blir helt enkelt sittande tills SF behagar fixa just dina problem med en ny release av SF som sedan ställer till det på något annat sätt). Tidigare StarForce-versioner tillät även vem som helst att köra vilket program som helst som administratör. Detta kunde utnyttjas för att knäcka datorer. Det _skall_ vara fixat i nuvarande versioner, men ingen utom SF vet hur det egentligen ligger till med det. |
||||
När ska man sova? På luchen? Jag känner efter snart ett dygns spelande att jag behöver sjukskriva mig en månad eller två. ![]() |
||||
Sanning! Principer ska man hålla på (men det e ett riktigt kul spel ![]() _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||
Vi var i norrland och sonen hade inget att göra. Köpte ett GTR till sonen för 39 spänn, tror jag, på CoOP. Installationen gick bra och programmet accepterade alla licensnummer. Men sen klagar det på att växlingsfilen är för liten, och bör vara minst 150 MB. Men den är 1500 MB?!
EDIT: Så programmet startar inte, nån som har lösningen? _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2 besök senaste veckan (2477 totalt) |