Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälp med val av bil för bana och gata?
<<   1, 2, 3
4874 besök totalt
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

JOJ skrev:
Citat:
Men jag är förvånad att du som M5 åkare inte listat M3

Jag har tittat på M3CSL, men andrahandsvärdet på en M3 är minst sagt dåligt. Dessutom har det varit en del kvalitetsproblem med motorn på den vanliga M3:an, enligt flera inlägg på Autopower.se.

En rätt vårdad och få milad M3CSL med servicestämplar och exemplarisk historia kan jag iaf inte se som en förlust affär! En CSL med ovan förutsättning kommer behåplla värdet bra, gissar jag på. Den är inte att jämnföra med M3 E46 eftersom som denna produceras kraftigt och kommer därmed få ett ganska rejällt värdetapp i och med överproduktion. CSL:en asner jag inte drabbas utav detta då den är en limiterad upplaga. Sedan vad detg äller motorn så ställer jag mig fårgande till autopower som källa, tycker inte det är den bästa källan för att få reda på hur hållbar en motor eg är. Servar den med bra olja och lyssnar på tecken och är lite försynt om dess välmående så tror jag nog de lever länge och väl!

Min röst faller tveklöst på en CSL! Bara motorljudet, som saknar motstycke, är värt pengarna!

Alternativ nr 2 är att helt enkelt byta in din M E39:e och beställa en M5E60 den kan nog stå för både bansmisk och allt annat du behöver / Beskriver med bravur! och den motorn är nått som bara Carrera GT kan mäta sig med.

Så CSL eller en ny M5E60

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Rätt stor prisskillnad på bilarna som föreslås, allt ifrån GT3 o M5E60 till Opel Speedster Var själv i valet o kvalet innan jag köpte min GT3:a, bland annat det klassiska Ferrari/Porsche beslutet.

M3 E46 befinner sig som sagt på en väldigt bra prisnivå, kanske något att fundera på? Eller kanske en Maserati 3200/4200? Tyvärr rätt höga underhållskostnader. Annars kan man ju faktiska köpa en CSL till rätt vettiga pengar idag, fantastiskt rolig att köra. Exige är jag personligen rätt svag för men kanske inte den ultimata bilen vid längre resor med frun En BMW M coupe kanske, annars låter det som en Boxster S kan passa rätt bra (bra priser nu när nya har släppts).

Philip Lundh
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Atariman skrev:
Björn Larsson skrev:
Citat:
om du funderar på att eventuellt använda bilen för en resa ner i Europa så kan du stryka Lotusarna/Opeln ganska omgående, tyvärr. I princip noll bagageutrymme i dessa.

Vi åker på dylika resor i vår Lotus seven från 1959. VILL man åka i en bil av denna typ så KAN man. Det är en attitydfråga.

Självklart är det så - menar inte att såga Lotusarna eller Opeln som sportbilar, utan enbart som potentiella "tourers". Utgår från mitt eget fall, där varken tjejen eller jag absolut inte vill åka med minimal packning (typ ett klädombyte, eller vad man nu kan få ner i bagageutrymmet på en Elise/Speedster?) - och vi dessutom kanske vill kunna få med oss lite inköpta småsaker hem, typ en låda vin eller liknande.

Men visst, givetvis går det att köra med en Elise/Speedster också - om man bortser från det praktiska helt och hållet.

Det går att resa långt på MC och då fungerar det med Speedstern oxå. En fördel med den är att motorn är billig och massproducerad och därför ekonomisk. Man kan åka på en 1000-milaresa utan att bli ruinerad. Bensinförbrukningen var oxå låga 0,7 l/mil på en Norgetripp som jag gjorde!!

A master of going faster!
Citera
Allmänt banåkaforum
Hjälp med val av bil för bana och gata?
<<   1, 2, 3
4874 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande