Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4874 besök totalt |
En rätt vårdad och få milad M3CSL med servicestämplar och exemplarisk historia kan jag iaf inte se som en förlust affär! En CSL med ovan förutsättning kommer behåplla värdet bra, gissar jag på. Den är inte att jämnföra med M3 E46 eftersom som denna produceras kraftigt och kommer därmed få ett ganska rejällt värdetapp i och med överproduktion. CSL:en asner jag inte drabbas utav detta då den är en limiterad upplaga. Sedan vad detg äller motorn så ställer jag mig fårgande till autopower som källa, tycker inte det är den bästa källan för att få reda på hur hållbar en motor eg är. Servar den med bra olja och lyssnar på tecken och är lite försynt om dess välmående så tror jag nog de lever länge och väl! Min röst faller tveklöst på en CSL! Bara motorljudet, som saknar motstycke, är värt pengarna! Alternativ nr 2 är att helt enkelt byta in din M E39:e och beställa en M5E60 den kan nog stå för både bansmisk och allt annat du behöver / Beskriver med bravur! och den motorn är nått som bara Carrera GT kan mäta sig med. Så CSL eller en ny M5E60 _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Rätt stor prisskillnad på bilarna som föreslås, allt ifrån GT3 o M5E60 till Opel Speedster
![]() M3 E46 befinner sig som sagt på en väldigt bra prisnivå, kanske något att fundera på? Eller kanske en Maserati 3200/4200? Tyvärr rätt höga underhållskostnader. Annars kan man ju faktiska köpa en CSL till rätt vettiga pengar idag, fantastiskt rolig att köra. Exige är jag personligen rätt svag för men kanske inte den ultimata bilen vid längre resor med frun ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Det går att resa långt på MC och då fungerar det med Speedstern oxå. En fördel med den är att motorn är billig och massproducerad och därför ekonomisk. Man kan åka på en 1000-milaresa utan att bli ruinerad. ![]() ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 4874 besök totalt |