Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10652 besök totalt |
hmmm. Det är rätt mycket pill med 993 motorerna. Relativt enkelt att ta ner dem. Jag tror det tog Tolli ca 20 timmar allt som allt, och han har gjort det många gånger. Man måste även bearbeta hålen för ventilstyrningarna. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
- Anders ruggit snygg bil du har.... skitläcker
![]() om man impoterar ,måste man sätta in nått extra larm i bilen även om den utr med porschelarm från tyskland , vet de har vart så med mina senaste Bmw bilar fick man lägga in ett larm för 5K för att kunna försäkra dem, kan ju visserligen vara en vettig investering... |
||||
Jag har en kompis med en svart 993 C2:a, andra dämpare/fjädrar, racestolar mm som han vill sälja. Hojta till om du är intresserad
![]() Tror det är en -95:a /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Då ska vi se, 20h för ett proffs. Fasen om en vinter skulle räcka för mig, ens med rätt verktyg ![]() ![]() tretjufemman: tackar, det är en snabb färg ![]() ![]() |
||||
"911 RSR" har nu satt ut sin 993a på rejsa till försäljning. Vet inte om det är samma som 964C2 nämnt.
Annars tycker jag att det verkar vara en fin bil med bra uppgraderingar. Har dock aldrig sett bilen eller vet något om den eller ägaren. _________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||||
Efter lite sökande hittade jag dessa.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
köpa 993 c2
Hej Ang köpa en 993 så är nog det bästa att göra som Bruce A. säger i sin bok "köp den nyaste som du kan köpa för dina pengar" och det innebär oxå att bilen har en historia som kan följas bakåt i tiden sedan är det första intrycket av ägaren en bra vägvisare om bilens skötsel dvs. är bilen tvättad o städad när du kommer och tittar på den,är papprena i ordning mm. för att bygga en bil till ban/slalom träffar är nog anders+jannis ute på rätt väg dvs. köpa bilar som för hoppningsvis fått koppling mm. bytt. min bil som jag har till försäljning har jag förbättrat med tanke på slalom träffar i PCS och då kör även min sambo(vilket innebär att den även skall vara körbar "läs trevlig/lagom" på vägen) Problemen med ventilstyrningar har jag fått för mig att bilar som går hårt och under varma dagar under lång tid + har kåpan under motorn kvar får problem när de har gått ca12k-16k mil kopplingen verkar vara mycket bättre än tex 964 som ibland är slut efter 8k mil ,de som jag har pratat med tror problemet ligger i att slavcylindern kärvar. nä nu skall jag ut och köra en riktig bil (911 -65 i rally utförande) för här på Smögen är det riktigt fint vår väder +6 och solsken 911 RSR = Robert Hansson _________________ Robert Hansson |
||||
De låter inte så farligt, det drar min två-taktare på en bandag också ![]() ![]() fl'åt kunde hålla mig... Knappt ett år med 911 S -72 (för 20 år sedan) gör en inte till expert området P..... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Att man inte kan jämföra en 996a med en 993a (fast de är fina bilar 996orna). Provkör själv bägge så får du se. 996 är en modern bil med vissa kompromisser när det gäller det racearv som det finns rikligt med i 993. Tex. Ordentlig torrsump. Sedsn är det lite speciellt med den sista luftkylda porschen. Den är liksom ihopskruvad och handbyggd på ett helt annat sätt än 996. Det handlar nog mer om tycke och smak. En 1998 996 skall t.ex. vara klart billigare än en 1997 993 i motsvarande skick och mil. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Fick åka (inte köra
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Att tro att man hittar en fin 993:a för 260-280 är en fantasi enligt mig. Jag sneglade på 993 när jag skulle köpa min och de under 300 jag såg vara bara lik som jag inte skulle ha råd att ta i med tång. Hittar ni en fin bil för 270 där servicehistorik finns och det bara är att tuta och köra så vet jag många som skulle köpa den osedd... En vettig, fin, tidig 993 skall man nog räkna med kostar minst 320 och oftast en bit däröver. _________________ Mvh John Johansson Porsche 964 WTL 1992 |
||||
Ang priset på 993or .. jag kollade på ett flertal och de billigare bilarna var vrak de flesta , ska man ha en 993a som man inte vill börja byta koppling mm mm så blir de till att titta på de lita finare (dyrare)
Men har man tur så kanske man kan hitta en fin strax under 300. Hade gött... min bil är påställd nu så till helgen ska de bli åka av _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||
Jag håller med om att 260-280 inte är en nivå man skall räkna med att få, observera att jag skrev 15.000 mil och att detta är lägsta nivå för en ok bil. Men jag HAR hittat, provkört och kollat igenom dessa bilar, fynden gör man när folk köpt hus och står med lån på Porschen och handpenning som skall betalas imorgon. Kommer man med pengarna i Handen så hamnar det hela i ett annat dager. (Jag har t.ex. även hittat en Boxter S för 260 papp i vintras). Det handlar bara om att leta ordentligt, riktigt ordentligt, vara uthållig, ha mycket tur och känsla för affärer. Men om man är ute efter en bra 993, har lite krav på färg och utrustning så skall man nog räkna med 300.000 precis som JJ skriver. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10652 besök totalt |