Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2976 totalt) |
Rejsareferens i senste spåjlernytt
Undrar hur denna formulering kommit dit ![]()
|
||||
|
||||
Självklart måste man försöka passa hitåt när man kan ;-)
Att Bilsport skulle vara insnöade på dragracing vet jag inte om jag håller med om, faktiskt. Superstage är ju representerat i ungefär varje nummer... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Med "gatbilar"... Tycker ändå Bilsport generellt är helt insnöade på effekt och stora fälgar (tyvärr då det trots allt finns mycket roligt att läsa om) Superstage reportagen är endast intressessanta i de fall där dom visar mer fakta om bilarna, t.ex då Magnus körde ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Klart att det är en del artiklar som inte passar tex mig men Bilsport innehåller ju faktiskt en ganska stor bredd numera IMHo.
Som jag sagt tidigare så tycker jag tyvärr man tar tillvara på klubbbesöken i Superstage väldigt dåligt, de artiklarna skulle tjäna enormt på ett helt annat upplägg än det nuvarande. Väldigt mycket av upplevelsen som i verkligheten är såhär ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
superstage är kul att läsa om(specielt tuner testen) men nästan varenda bil som det är reportage om kör på en dag på strippen.förutom tex figgz Opel
![]() sista reportaget från en dag på racerbanan vad en blandning bilder med lite text. ![]() vill inte gnälla men det skulle va roligt med lite andra grejer än bara strippen och legobilar. vet ochså att det finns andra tidningar att läsa tex automobil,automotor sport läser dessa ochså iofs. _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||||
|
||||
citat:
Men vad är det för fel på det vedertagna begreppet krängningshämmare? Igentligen inget alls men det är en sorts fjäder så krängningsfjäder kanske är mer korrekt. Iof så minskar grunkan krängingen förhållande till pitchen, så krängningshämmare kanske inte häller är fel. Men spelar cykelpump så länge alla vet vad man menar och det inte blir några missförstånd. Eller? _________________ Johan Sjölinder |
||||
Vad är det för fel på att köra på en dag på strippen? Jag körde har kört på flera sånna träffar men det betyder väl inte att man inte kör på bana också? MVH: Calle, som vart publicerad i senaste nr (nr6) av bilsport. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Håller med Johan, varför använda ett ord som normalt ingen vet vad det är ![]() ![]() Men visst det är ju aldrig fel att försöka lära gamla hundar sitta genom att intrudusera ett nytt ord som kanske är lite närmare sanningen av dess funktion. Jag tycker dock det är lite messerschmitt-varning ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Det är väl inte något fel alls att köra på strippen. Tvärt om ![]() All form av motorsport/motorintresse bör stödjas anser jag. Gillar man styling så ska man pyssla med det och ingen ska klanka ner på den personen osv osv. För varför skulle en form av intresse vara finare än något annat ![]() mvh Daniel, blev publicerad i nr 19 2002 ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Att bilsport hitta rätt kan man väl inte tveka på, men frågan är hur?
För den handlar ju mest om ombyggnad, mindre än hälften är bilsport. En del rattlåsracing finns förstås. Det jag istället undrar över är hur många i läsekretsen som förstår vad varje temabil utsatts för? Jag ögnade igenom två stycken igår och då står det på ex.vis motor: Blocket henat, deckat, stressborrat, o-ringat etc etc etc..... ![]() Turbon är en Garret TS-1331 med en inverterad flushdump... ![]() Det måste vara - "Goddag, yxskaft." för 98% av läsarna. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
I stort sett så är de bara reportagen om Andreas Erikssons Fiestor som jag tycker är intressat i den tidningen. Tror jag skippar Bilsport i framtiden och låter Bilsport-Börsen trilla ner i brevlådan istället. Mycke mer intressant läsning för min smak.
Men sån är jag! och de finns säkert jättemånga som tycker tvärtom. /ted |
||||
Bilsport har åtminstone en skribent som försöker utbilda läsekretsen på olika sätt även om hans sätt att skriva ibland irriterar folk. Den jag tänker på är Gunnar Ljungstedt som gjort de flesta av de senaste årens tekniska reportage och skrivit om motorbyggande mer ingående än det görs i vanliga fall. Han är bra på att beskriva hur saker funkar.
Jag själv är mest "snyltläsare" numera, men inser att jag missar en del när folk refererar till byggen de läst om i Bilsport. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Vi får kalla övriga fjädrar för ride-heightändringshämmare ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Jag tycker Bilsport är bra och att de fått till en väldigt bred tidning med allt från spoiler som lutar åt fel håll och ser balla ut till seriösa repotage om hur man bygger upp en motor med allt som är inblandat för att den skall fungera.
Bilsport är nog den tidningen som skapar flest nya racare i sverige. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2976 totalt) |