| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
HJÄLP!!! Behöver akut hjälp med min MOMo Racing ratt!!!
|
1089 besök totalt |
|
Behöver hjälp med min MOMo Racing ratt!! Den beter sig underligt. Först när jag installerar den så är allt bra. Sen efter ett tag så "förlorar" ratten mittläget! Mittläget kan plötsligt vara 45 grader åt höger.. Sen så "förlorar" den gasen också, jo det är sant! Tittar man på staplarna i GTR efter ett tag så går gasstapeln bara upp till ca 75%. 1) Vad gör jag??? Jag hittar inte kalibreringen någon stans! Jag vill inte installera om ratten varje gång! Jag vet att det följer med en massa program soom tex DXTweak men jag förstår mig inte på dem!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Har oxo en logitech momo racing och det enda jag haft problem med är gasen som kanske bara velat arbeta till 80% eller nått. Det har löst sig om jag ryckt ur pedal kontakten samtidigt som ratten är inkopplad och igång och sen direkt trycka i den igen. Det där med centreringen har jag dock ingen aning om och det låter mycket jobbigt.
_________________ Thomas Tegbäck |
||
|
1) Kan man inte kalibrera om ratten någon stans? Det kunde man med de gamla rattarna.
2) Hur funkar DXTweak?? Där fipplar man väl med x- och y-värden? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Gå in på logitech hemsida och ladda hem kalibreringsprogramet. Jag hadde samma problem förut. _________________ Roger Jonsson |
||
|
Jag fick samma problem med min när jag körde tweak programmet. Har haft min i 1.5 år å aldrig haft problem innan. Men det va bara att rycka ut å in usbkontakten så funkade det igen. Däremot har jag problem med att ratten alltid är lite åt vänster när man kör rakt fram.
|
||
|
Jag hade exact samma symtom med min thrustmaster ratt.
Mailade supporten och dom sa att på grund av att ratten kallibrerar sig själv så kan det hända att den kallibrerar om sig vid hårt bruk (läs långt bruk ). Det är då bara att rycka ur den och sen vänta 5 sec o sen koppla in den igen så ska den återgå. Tyvärr så funkade det inte för mig se nedan.
Plockade isär mina pedaler nu på kvällskvisten visade sig att det sitter tänder på själva pedalen som tar i ett kugghjul som i sin tur sitter på en sensor. När pedalen var i av läge, så att säga, så var sensorn uppskruvad till hälften. Detta var nog anledningen till att det bara fans ett spel på 2 mm mellan fullgas o tomgång. Hursomhelst så fixade jag det så nu funkar det igen.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1089 besök totalt |