Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1313 besök totalt |
isbana?
Någon som är sugen på att köra isbana imorn? Vi ska köra på en (eller 3 stycken egentligen) bana imorgon söndag, på ekerö i stockholm. Om någon är sugen på att köra så är det bara att möta upp oss imorgon vid 12 snåret. Mej når man genom PM. Skriv en rad så får ni mitt nummer. _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Re: isbana?
Satan i gatan för att man ska läsa det här så sent ![]() ![]() |
||||
det var en massa subarus med isdäck, en escort cosworth med isdäck.. volvo 142 med isdäck.. crossar med isdäck.. snöskotrar, bland annat en yamaha RX1 (den med R1 motorn).. det var kul men det var halt.
synd att du inte hajade till tidigare. _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
Låter som ni var i Surahammar och körde..
Jag körde cross samtidigt som Imprezaklubben var ute och snurrade på banan. Nån 142 och en Amazon med jätteturbo körde omkring där också. Trevligt väder och mycket bilar. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag kan intyga att dom är superroliga även utanför isen. Roligaste bil jag provkört i standardskick. Men så jag har ju inte provat en 320is å andra sidan ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Gnällig som jag är i grunden vill jag protestera mot att Subaru är kul på isen.
![]() ![]() Subarun är gissningsvis fruktansvärt effektiv om man lär sig "köra runt" bristerna. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
daniel: Du kan få prova min när jag "renoverat" klart den. Men jag vet inte om jag lyckas hålla den i standard skick
![]() lennart: Jag tror att det understyrda beteendet avhjälps med mer gas. ![]() _________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Körd på rätt sätt går det ruggigt fort, körd på fel sätt går det rakt.
![]() ![]() Bakdiffen är inte överdrivet kul i en GT, och 50/50 fördelning hjälper heller inte till - men isdäck, en jädrarns attack och lämna förståndet hemma hjälper. Pendelgrejen är tricket, att komma in rakt på och enbart med gasen hjälper föga, speciellt om man har lite fart med sig in i böjen, gassläpp, vänsterbroms, skandinav, etc...alla sätt är bra utom de dåliga. Har man väl fått ut baken skall man *inte* släppa av, för då pekar fronten rakt ut i böjen igen. Vanliga vinterdäck är värdelöst på is oavsett, har man en gång provat fulldubb finns det inget alternativ. ![]() /J - bor 5 minuter från sjön där det kördes...och var självklart på plats ![]() |
||||
Jorå, det finns det visst ![]() Skillnaden mellan gatdubbat och fulldubbat är lika stor som skillnaden mellan fulldubbat och Långnabb..... ![]() Riktiga nabb är helt hysteriskt.... Kul ![]() |
||||
Jag provade att "förställa" bilen, men det gick betydligt sämre än med Audin. Å andra sidan gick det att gasa och bromsa samtidigt på Subban vilket jag uppskattar. Bästa allhjulsdrift jag kört är min gamla XR4x4. Den kändes logisk i sitt beteende. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
IS RACING VÄRMLAND
Vi kör på sjön lusten, 3 mil norr Karlstad kommer att vara där i påsk . _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Jupp, det finns relativt ekonomiska sätt att lösa det på - billigaste sättet är att jaga rätt på en halvfräsch lamelldiff och skruva in i det befintliga huset, ett bättre alternativ är att uppgradera till den större diffen som sitter på den nya sti:n bland annat (drar med sig fippel med drivaxlar, hubbar och bromsar tyvärr). Klart roligast blir det med ändrad fördelning (den berömda DCCD:n) och aggressiv diffbroms bak, men då börjar det skena iväg. /J |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1313 besök totalt |