| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 2002 Problem....
|
1157 besök totalt |
|
GTR 2002 Problem....
...allting fungerar bra när jag startar upp spelet, video sekvensen fungerar från början, men sen när jag klickar för att komma vidare, då blir skärmen svart & markören "en liten triangel där det står 2002, tror jag" finns på skärmen som jag kan röra. Har prövat att installera om gtr, men blir inte bättre. Nån som har haft nå liknande problem, kan det vara drivisarna eller nått sånt till grafikortet "Leadtek winfast GF 4 4600" Har försökt letat efter nå liknande problem på forumet, men hittar ingen som har samma problem som jag har......... |
||||||
|
Har du patchat till version 1.2?
Jag har hört talas om folk som haft problem när de haft teckenstorlek instäld på annat än Normal i windows - vet däremot inte om det ypprar sig på samma sätt som du beskriver... men det är ju värt att testa! |
||||||
Jag har lagt in 1.2, vars kollar man tecken storlek då (Vad är normalt) |
||||||
Högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> utseende -> teckenstorlek Normal.. Värt att testa.. Du kan starta F12002 spelet va? |
||||||
Japp, F1 spelet går igång, har just avinstallerat allt & installerat det igen, men icke, amma sak igen, filmsekvensen går igång men sen blir det svart. Kan det vara nå fel på patcharna jag har, vilken sida laddade du hem patcharna/upgrades ifrån |
||||||
|
Jag hade också samma problem...
Men, sedan fick jag ett tips om att försäkra mig om att ljudkortet var inställt på fullt hårdvarustöd/hårdvaruacceleration. Jag ändrade inställningen och sedan funkade GTR2002 Prova det
_________________ //Magnus Gens |
||||||
Då måste jag få fråga vars man ändrar det......????????? |
||||||
|
hmmm en liten grej man kan göra för att få gtr att starta snabbare samt slippa strulet med film-sekvensen är att antingen starta med gtrun.exe (men då kan man inte välja vilka klasser som får vara med etc.) eller så ändrar man i filen pregame.ini.
Där kan man välja att inte spela upp video-sekvensen samt köra skiten i ett mindre fönster. _________________ Kalle Larsson |
||||||
TAck för alla förslag. Själv så provade jag trycka på IKONEN GT Run, då gick det igång, sen började GTR exe ikonen fungera. Så det löste sig. Tack än en gång |
||||||
|
Jag har haft samma problem, men efter lite pillande så fick jag igång det. Det avgörande tror jag var att jag ladda ner patchen (v1.2) på nytt och installerade om den. Så pröva att patcha om spelet (helst med en ny fil)! Du har hursomhelst inget att förlora.
Lycka till! _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
|
ghmm..
jag har ett annat problem, jag kan bara köra ferrari och lamborghini bilarna, så fort jag väljer en annan bil så kraschar spelet efter att jag har valt vilken bana jag vill köra på... Jag har provat att installera om båda patchen 1.2 och hela GTR2002, men det hjälper inte.. /N:G _________________ ///Mums vad gott det är.. |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR 2002 Problem....
|
1157 besök totalt |