Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1034 besök totalt |
...när dom ändå håller på kunde dom väl göra om rondellpartiet lite grann...
![]() fast det används väl av körskolor o dyl. kanske inte är så populärt då. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
Hmm, ska den depåinfarten användas med befintlig bansträckning genom rondellen? Infarten verkar vara gjord för de hastigheter som man skulle få genom att köra i bergskurvan. Maskindepåinfart inne i rondellen fungerar ju bra vid långlopp.
Men detta kanske mest är designat för tvåhjulingar och sprintrace. Att ha en sandfålla i torparn i samma nivå som banan hade känts lite bättre än att tänka på att köra "ut över kanten". Skulle inte vara roligt om man kom baklänges ut där (bromsat med ett bakhjul på innergräset). |
||
Det finns många önskemål och förslag! Tyvärr så finns det inga pengar till det som vanligt!
![]() På min önskelista stå det: * Breddning av bana * Bättre större avåkningssoner * utbyggnad av bana, typ så här (ritar väldigt illa): ![]() * Flytta depån till grusplanen utanför och flytta kanslihuset (finns förslag på det) * Få hit STCC och liknande. mm..... _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||
Jag skulle nog valt att lägga den extra öglan efter esset istället. Esset är en ganska skön kombination.
Att få ut depån ur mitten hade väl ingen blivit ledsen över. Sverigens enda bana med övergångsställe (som inte är bortbyggt)? Det kan bli dyrt att göra om banan så mycket att det går att köra bilar hela vägen mellan torparn och bergskurvan utan nån annan grej än chikanen. Banbredden räcker väl inte till de farterna. Kanske skulle extraöglan utgå därifrån istället? |
||
![]() Man kunde breddat banan lite vid fartböjen och påföljande inbromsning också, och kanske jämnat asfalten i torparen, annars är banan finfin tycker jag! STCC behöver man inte släpa dit, då blir det bara mindre, mer svårplanerad och dyrare bantid för oss amatörer. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1034 besök totalt |