| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Driftmod?
|
1942 besök totalt |
|
Driftmod?
Har kör lite F1C med FIA gt modden en vecka eller nåt och är riktigt nöjd. Har typ bara spelat LFS förut och jag saknar verkligen alla snygga ställ man kan göra i det spelet. Finns det någon drifting mod till F1C? eller kan man mecka om bilarna så dom inte bara snurrar när man försöker ställa upp dom? Någon som vet?? //Balan _________________ Niklas Grahn |
||
|
Hej o välkommen hit! Läs reglerna för forumet en gång till är du snäll (speciellt den delen om fullständigt namn o så...)
https://rejsa.nu/regler
_________________ Magnus Thomé
|
||
Namn i signaturen är 100% Tack
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Med lite övning (och en del tur) går det att köra ETCC modden relativt brett. Dom framhjulsdrivna bilarna är lättast, men det kostar tid.
Någon annan kanske har ett bättre förslag
_________________ Magnus Tellbom, ägare och grundare av S.C.o.R.E. - Sports Car online Racing Experience |
||
|
Det finns ingen mod till F1C där man kan drifta och tjäna tid, eller ens drifta och köra på samma tid som utan.
MEN, det finns moddar där man kan hålla bilen ganska länge. Jag rekomenderar DTM och den nya BTCC modden. Fast det är förstås inte i närheten av den sortens bredsladd som du får i LFS. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Du borde prova VTA modden till Nascar Heat om du har chansen. Efter aldrig så lite träning kan man köra dom bilarna på ställ hela tiden (ok, ok.. inte hela tiden men ändå
). Mycket muskler och bra balans.
_________________ Magnus Tellbom, ägare och grundare av S.C.o.R.E. - Sports Car online Racing Experience |
||
|
m3challange är bästa modden för drifting tycker jag kör på ringen däe fins många fina kurvor. genom att motorbromsa kan man åka på riktigt fina ställ
det går även fint med lite gas i utgångarna
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
|
Här har ni Driftmodden med stort D
Kolla länken för bilder och länk till nedladdning!
Detta är dock en demo, till F1C, fullversionen av modden kommer till rFactor. Demon innehåller Porsche 934(tror jag den hette), Ford Capri och BMW 3,0 CSL!! |
||
ok, nu där är en mod med bilar totalt i min smak.. ![]()
också kommer skiten till rFactor.. som jag tycker suger
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Själva moddens hemsida är nere, prova istället denna länken! Deras forum finns dock kvar online, här!
oj, Porschen är verkligen svårkörd! Vad tycker ni? Jag håller mig i alla fall till BMW:n då jag trivs bäst med den.
|
||
|
Har inte testat denna mod än...
Men va ja vet så finns de ingen mod/spel på G som bara innehåller drifting. Där man SKA drifta endast. (Utom Need for speed underground) Borde de inte komma ett sådant spel? om nån hittar så får ni ju gärna skriva de... Mkt efterlängtat av mig iaf... *edit* LFS finns ju o de kan man drifta satan i :P Men vill ha fler sådana spel.. Gör man ngt fel me sin m3:a (i m3 challenge då...) så går de åt skogen ju... |
||
Kan du länka te modden? Hittar inte... Google är inte min vän idag
|
||
http://www.yukes.co.jp/d1-game/ Mycket roligt spel!
_________________ Mattias Widar |
||
Hmm.. Vill ju dock inte ha till ps2. Kul att det finns ju, men pc ska det vara till. Har inget ps2 än.. Vill ha, men har inte stålar. Är det bra känsla i de då? Simulator elr bilspel? |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Driftmod?
|
1942 besök totalt |