Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1289 besök totalt |
318is-spekulant...
Ja,jag är lessen men nu har även jag börjat leta efter en is... ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
![]() Kammarna har jag aldrig hört någon som har haft problem med faktiskt. Kolla så kamdrivningen är frisk och att det int läcker olja i några större mängder, det är typ det som bör kollas. ![]() Du skulle inte ha sålt diffen.. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Re: 318is-spekulant...
Välkommen till träsket ![]() Fast jag funderar iofs på att lämna träsket om inte allt får lång tid, men jag kan intyga att det är kul här iaf ![]() ![]() |
||||
en specifik m42 grej är ju att en liten skitpackning i framkant på motorn ger upp och då forsar kylvattnet ut, mindre bra!
toppen måste av för att fixa detta, så kolla om dett är gjort! _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||||
Det där är med största sannolikhet ordnat på dagens bilar, var väl mer aktuellt för 10 år sen typ? _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
![]() ![]() Jag har bl.a en -is på gång som fått dåliga avgasvärden vid besiktningen...frågan är vad som orsakar det,enligt ägaren så bör styrdonet byttas...men vad jag är rädd för är att kanske toppen rent mekaniskt är sliten,otäta ventiler tex.. ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
jo det tror jag också, då dom flesta har gått så långt nu så det måste vara fixat....men ville ändå upplysa om det ![]() _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||||
Kolla kylsystemet... Blev dyrt för mig
![]() Speciellt en liten pump som sitter mellan insuget och torpedväggen. Verkar vara ganska vanligt att den läcker. Min tjöt dessutom då man slog på värmen. Rekordeliga bilar annars ![]() _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Min 318is är chippad med det chip som de flesta verkar använda, om man inte har standard dvs. Många säger att det inte går att besiktiga med det monterat, men jag har gjort det, helt utan att vra i närheten av gränsvärdena. Det kan med andra ord inte bero enbart på chipet i sig att det blir stopp pga avgasvärdena. Har du info om vad avgasvärdena visade? _________________ /Anton Lillsund |
||||
Vevaxeltätningen i framkant på min sa upp sig från sitt arbete , annars så var det spjällhuskontakten som spökade, men det fixades med en ombyggnads sats på BMW verkstaden
_________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1289 besök totalt |