Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1444 besök totalt |
_________________ ![]() |
||||
STCC - Standardbils-SM
JTCC - Juniorstandardbils-SM (bilarna är juniorer, inte förarna) JSM - Junior-SM (förarna är juniorer, bilarna är gamla S40) Kan nog bli lite begreppsförvirring bland den delen av publiken som orkar bry sig utan att vara insatta ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
|
||||
och inte blir det bättre nu med alltihopa i STCC, eftersom STCC helt enkelt har "tagit" tillbaka JSM klassen och slagit ihop den med S60 (eftersom S60 tydligen bara har 7 anmälda)
|
||||
7???!!!
Ja vad väntar man sig om man lanserar en ny klass som är mer i ropet, roligare för ÅF osv osv? Genomtänkt var ordet...men den tanken kunde man ju haft innan man sparkade igång S60 och redan då kommit upp med ngt liknande 1600. Men det är väl lätt att vara efterklok. |
||||
Sätta S40 och S60 i samma heat är strategiskt feltänk av grova mått.
Att dessutom placera det i STCC tyder på panik eller oförstånd. Att döpa om 1600 production till JTCC tyder inte på att de ansvariga får något hederspris vid varmärkesdagen på Norra Latin. Det är bara att konstatera att S40 väl försvarar sin plats mellan Renault 5/clio cupen och mer "seniora" racingklasser. S60 däremot har helt enkelt inget särskiljande som talar för klassen i det totala utbudet. (personligen tycker jag många S60 såg ut som rena risbuskarna redan förra säsongen, behöver inte vara teamens fel, kan bero på förseriebilarnas frånvaro av produktions toleranser i kvalitet.) Problemet Volvo sitter med är att S60 är nyare/dyrare än S40 och därför skulle det vara en goodwillförlust att lägga ned den före S40 (som dessutom slutat tillverkas till skillnad från S60) Det finns alternativa lösningar på problemet om man tänker lite kreativt. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
om nu några över 30 vill köra standardbil på bana inför STCC publiken, så låt dem göra det!
Varför så åldersfientligt ![]() ![]() Däremot ska klassen inte heta JTCC för då ska det vara en ren juniorklass upp till max 25 år. Två helt skilda koncept för klassen, som inte har ett dugg med bilmaterialet att göra. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Hmpf! Gamlingar, vi är ju hur många unga som helst i RHK nu..
![]() ![]() ![]()
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
Ja, det går åt rätt håll med föryngringen i RHK! ![]() Jag menade inte att spegelvända åldersdiskrimineringen. Ålder spelar ingen roll i racing. 15 år och junior i en R5:a eller 80 år och senior i en Enscort BDA går lika bra vilket är bevisat! Tycker man väljer racing efter vad för bil man vill åka, inte vad som "anses" passa för ens uppnådda ålder. själv åker jag både RHK och SLC (f.n. mest fokus på det sistnämnda bakom ratten, även om historiskt ligger närmast hjärtat) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Saxat från www.stcc.se (fniss):
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
F.ö. så har jag precis öppnat en egen forumdel för de som ska vara med i (eller är intresserade av att vara med i) STCC 1600. Ja jag vet att det inte heter exakt så just nu men det skiter jag i
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Ett bättre sätt att illusterar att man slirat i varumärkestanken finns knappast ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1444 besök totalt |