Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3737 besök totalt |
Ser fin ut. ![]() ![]() |
||||
Jag lägger en
![]() Priset bör justeras nedåt, med hjälp av de punkter du radade upp går det nog bra. Sen det där med rosten, lita inte blint på säljaren. Granska bilen noga inte minst på undersidan. Är där inget att anmärka på så är bilen i ovanligt bra skick! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Den verkar vara importerad också. Regnummer FGW115, datum för första registrering 1998-09-14, fyra ägare.
Enda utrustningen är elspeglar. Priset kanske är ett par tusenlappar för högt. Men jag tänkte lite på Anton Lillsund som slantade runt 30k för sin 318is och sen åkte på att byta tank och hittade dessutom lite "brunt guld". :P Dock köpte han den väl för ett par år sedan om jag inte minns fel. Fasen. Jag kanske är lite för het på gröten, men måste hitta en schyst bil snarast! Vill ju inte missa en dag av det här vackra åkvädret!!! EDIT: Tjena, Anton! ![]() _________________ Victor Frykholm |
||||
okay. Kanske värt att åka 80 mil t/r för att kolla på den med andra ord?! Måste bara försöka få loss lite pengar mitt i helgen. Visst har bankerna bara öppet på vardagar? _________________ Victor Frykholm |
||||
Har väl inte tummen mitt i handen direkt, så en trasig toppackning bör väl inte vålla några större problem. Nu är 5000:- inte mycket pengar alls, men skulle ändå vara skitkul att för en gångs skull ha en bil som är tipptopp från början. Mer info om den? Var står den? _________________ Victor Frykholm |
||||
Vet inte mycket alls om den. E30 är ett paserat kapitel för mig
![]() Det är en arbetskamrat som haft den som andrabil. Han är pedant (flygtekniker) och har bytt rätt mycket. Han orkade dock inte börja plocka med motorn utan stälde in bilen i garaget och köpte en 945a som andrabil istället. Bilen står i Åtvidaberg. Kan förmedla kontakt på måndag om du vill. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Hehe. Om jag hade möjlighet att meka Formel Ve skulle jag också göra det. ![]() Det låter iaf intressant. Nu kanske jag låter jävligt kritisk, men hur länge har den stått? Det är en riktig is förmodar jag? ![]() Det vore perfekt om du kunde ge mig hans nummer så kan jag ringa honom om det blir intressant! _________________ Victor Frykholm |
||||
Här är man kändis..
![]() ![]() Jag körde 52 mil enkel resa för min.. Var inte mycket annat än att göra än att köpa skrotet när man väl kom fram.. Bilen Kristian talar om är i mitt tycke klart intressant. Har varit sugen många gånger själv på just den... Topplyftet är snart gjort om det bara är så pass lindrigt. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jag befarar att det blir ett liknande scenario om jag ska åka ända till Göteborg bara för att kolla på den. ![]() Jo, precis. OM det är så pass lindrigt. Sen uppkommer det nåt mer fel och sen går inte bilen igenom besiktning pga avgasvärden osv. "Been there done that" om man säger så. > ![]() Fasen. Jag vill köra, inte meka! ![]() ![]() Nä, ska knyta mig nu så man orkar upp till jobbet i morgon bitti. ![]() ![]() ![]() _________________ Victor Frykholm |
||||
Undrar en grej om bilen i annonsen. Det sitter ingen is-läpp på utan istället en liten svart list. Vad kan det betyda? Inget speciellt antar jag, men det ser ju helt klart brutalare ut med det arga original is-utseendet. Det finns ingen risk för att det inte är en riktig is?
![]() Mvh _________________ Victor Frykholm |
||||
Det är vanligare att de 318is som finns inte har den läpp som ska vara där.
Vintertid ryker den enligt standard så fort ägaren nyttjar bilen på vintermässigt vis.. ![]() Kostar en dryg tusenlapp på BMW om man bestämt ska ha den. _________________ /Anton Lillsund |
||||
måste bara rekommendera en Opel kadett GSi16v! en sån med schyssta fjädrar o dämpare är en dräpare! klipper allt annat i gti klassen i std utförande ju, billiga, motorn är odödlig, chassiet är stabilt, lådan är tät o fin, går att växla skitfort! jag har haft ett par stycken. går att ha hur kul som helst!! det ända e rosten. kolla så dom inte är rostiga i bakre länkarmsinfästningen fram, den är tråkig att laga. var inte rädd för trösklar, framskärmar o bakskärmkanter, dom byter man i ett huj! en grej som e lite trist med är bromsarna, dom har lite "oj där skulle vi ju ha svängt"-faktor.. men riktiga belägg o bromsvätska fixar nog det lite iaf.
mitt tips! eller en 240 glt.. en bil som är underskattad av stora mått, men det är en lång historia!! åpeln e bra för den e lätt, behövs inga märkvärdiga sulor , regummade 195-50-15 räcker länge =) _________________ Henrik Braun, TURBO M535 E28 -86 242 M5 |
||||
Ah. Då vet jag! om jag köper den får jag väl skita i läppen då, annars har vi ju likadana bilar. ![]() _________________ Victor Frykholm |
||||
Kanske det är avgjort, men tänkte slänga in ett par tips ändå från den sfär jag lever i.
Små bilar: Peugeot 205 GTi eller 106 Rallye. Citroen AX GT eller Saxo. -Alla körglada bilar, kanske aningen små som bruksisar för fler än 2. 106, AX och Saxo delar plattform. Lite större bilar: Peugeot 309 GTi16 eller 306 S16. Citroen ZX 16V. -309 är en svälld 205 med mkt roligare motor, 306 och ZX delar plattform och har likadana motorer i dessa inkarnationer. Nästan stora bilar: Peugeot 405 Mi16. Citroen BX 16V eller Xantia Activa (redan rekommenderade, jag vet...) -Alla på samma plattform, mycket pang för pengen oavsett vad du väljer, men jag hade tagit Xantian och pressat min ekonomi till en uppsättning r-däck, lite bättre belägg fram (bromsvätskan är redan bra) och gått med i Peugeot SC..! ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Bara franska bilar ser jag.
![]() Har funderat lite på en 205 GTi med Mi16-motor, men tycker bilen är en aning för liten. Citroen BX ser bara allmänt flummig ut och att köra Xantia i Peugeot SC funkar väl inte riktigt? :P Xantian är dessutom alldeles för dyr. Kadett GSi har jag också funderat på, men tycker det är svårt att hitta ett fint, rostfritt exemplar. Iaf om man läser Blocket-annonser. Dock verkar det ju vara en jäkligt kul bil (med bättre prestanda) till ungefär samma pengar som 318is:en. _________________ Victor Frykholm |
||||
![]() http://www.blocket.se/view/4274620.h ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
okay. Säger du det så! ![]() Bilen känns mer lyx än race bara, och så är den så stor! ![]() Ska åka till Göteborg och kolla på den röda BMWn i morgon, så i morgon kväll kanske man återigen är bilägare. ![]() _________________ Victor Frykholm |
||||
Så Xantian och 405:an är från samma plattform. Jag har alltid fått för mig att den delar med 406:an.
Men det borde väl betyda att en Xantia inte är speciellt tung, en 405:a är ju förvånansvärt lätt för att vara en bil med de utrymmena. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3737 besök totalt |