| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Diskussioner kring säsong 2 av GTR2002serien!
|
5463 besök totalt |
|
Appropå banor, på denna sida finns länk till samtliga fungerande F12002 banor. Även layout så man ser sträckningen.
http://f1hq.racesimcentral.com/site/ _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||
|
Appropå banor, Fuji Speedway(under kommande) ser jag fram emot.
I filmen "In car 956" kör D. Bell några varv på den, och den verkar riktigt cool. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||
|
Mitt första inlägg är uppdaterat med en länk till en ytterst liten work in progress för nya seriesidan... Ger väl ett hum om hur jag tänkt mig den... Kom gärna med förslag o idéer på vad ni vill ha med på sidan om ni har några!
|
||||||
|
Tack vare Johans generösa bidrag på en hårddisk till min linuxburk (tack ännu en gång Johan!
), är det nu möjligt att få nästa sässongs hemsida me databas o allt!
Jag har pillat lite mer på sidan som numera ligger på: http://djungeljim.no-ip.com/gtr2002 Nu ska jag bara slänga ihop en databas.. |
||||||
|
Viktor & Niklas: Kul att ni gillar sidan so far! Sitter just nu och pular på hur databasen ska se ut.. När den är klar är det bara att köra på o få klart sidan - sen kommer jag kunna öppna för anmälningar
Så ni alla får fortsätta fundera på hur ni vill ha nästa sässong, vilka banor ni vill köra osv - "snart" stängs möjligheterna att ändra på upplägget!! (vi får köra lite poll:ar för att bestämma oss för de sakerna vi inte kommit överrens om) |
||||||
|
Angående vilka bilar man får köra är mitt förslag att man endast får köra de som officiellt släppts av simbin på deras hemsida.. Problemet med att alla måste ha tankat hem bilarna tänkte jag lösa genom en downloadsida på hemsidan där alla bilar som är med i serien, vilka inte släpptes med första releasen av spelet, finns att ladda ner..
Att öppna upp för ALLA sorters bilar och tillåta att göra egna tror jag kommer leda till att det kommer bli MASSOR av extrabilar alla måste ladda ner.. Det tror jag bara kommer bli struligt. |
||||||
Bara du inte glömmer den där lilla snurran som multiplicerar min poäng med x2
_________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||||
|
Jag har ett förslag vad vi kan ändra på till säsong 2 av rejsa.nu's GTR2002serie.
Jag tycker att vi kan köra i team, jag tror allt skulle bli mycket roligare då. Då har man 2 mål att uppnå. 1: Sammla poäng till sig själv och försöka få en bra placering förarmästerskapet. 2: Att sammla poäng till teamet och försöka att få tex sitt Viper team att stå höst på prispallen när säsongen är slut i något slags teammästerskap
Då har man någon mer att hejja på under rejsen, och om man vill så skulle man ju kunna ha privata tränings tillfällen och kanske hjälpa varandra med setups och hur man ska köra på just den banan etc Jag hoppas att de är fler än jag som tycker att detta låter som något vi skulle kunna ha med i nästa säsong av rejsa.nu's GTR2002serie. Jag vet ju iofs att de är 2 stycken som tyckte att detta var ett bra förslag. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||||
|
Skulle kunna vara kul och då om ens teamkompis skulle vara långsamm i nått race kunde man ställa till det vid varvningar och så, inte mer en vad regelboken tillåter men.
Vem hoppar in i lister nr 15 då så man vet vem som blir ens teamkamrat för jag antar att det är så vi kommer köra teamen eller? Sen en bana som är rolig som borde vara med uunder säsong 2 är a1 ring. _________________ Thomas Tegbäck |
||||||
|
Eftersom jag antar att vi är fler förare än vad som finns bilar så lär det bli kopior (tex 2 stycken lister team, om de nu är många som vill köra lister)
men så får de bli eller
och sen så finns de ju en del team som bara har 1 bil, så jag tänkte att om de ändå är 2 stycken som vill köra den bilen så kan ju dom bilda ett team iaf
Det kommer ju ändå att bli större variation mot vad de har varit i N-GT serien vi har kört nu. Vad tror ni, de borde fungera eller
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||||
|
Jag tycker det låter som en kul idé! Det tråkiga är att jag måste bygga om databasen
Men det kan det ju vara värt
Frågan är hur det skulle funka rent praktiskt? Alla kommer ju inte kunna köra i team.. Hur ska poäng räknas o så då? Ska man ha två separata tabeller - en tabell för alla förare separat och en för teamen? Typ såhär: Toplista: 1. Person1 - Team1 2. Person2 - Team2 3. Person3 - Team2 4. Person4 5. Person5 - Team1 6. Person6 Teamtoppen: 1. Team1 2. Team2 Angående bilar och så tycker jag team ska köra med SAMMA bil och hittar på ett påhittat stall... Det skulle medföra att det blir lätt urskilja teambilar iom att de kör med precis samma bilar, det blir fler "unika" bilar att välja mellan för alla i serien och så slipper man problemet med att vissa stall i spelet bara har en bil. |
||||||
|
Ja, de var så jag tänkte att man kunde göra med poängen, ha 2 stycken lister, då kan man köra serien själv om de nu är någon som vill göra de.
djungel-Jim skrev: Angående bilar och så tycker jag team ska köra med SAMMA bil och hittar på ett påhittat stall... Det skulle medföra att det blir lätt urskilja teambilar iom att de kör med precis samma bilar, det blir fler "unika" bilar att välja mellan för alla i serien och så slipper man problemet med att vissa stall i spelet bara har en bil. Hur menar du nu Menar du att om de skulle tex vara 2 stycken lister team, så skulle båda förarna i team1 köra med nr14 och båda förarna i team2 köra med nr15 då eller
Lite synd att jag kom på förslaget så sent, men jag hoppas att de inte blir allt för mycket jobb med databasen Jim, men fafan e de väl kanske värt som du sa Sen för att röra till de ännu mera så har jag ett förslag till
Jag tycker att vi skippar 1 poäng för pole. Man kanske ska ha kvar 1 poäng för server vinst så att man får något för att man vann. Sen så tycker jag att vi gör om poäng systemet, vi gör så att dom 15 första bilarna får poäng, mästerskapet skulle bli mycket tätare då. Man skulle kunna han poäng skalan som STCC ska ha de detta året 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Vad tror ni om de då ? Mycket på en gång nu
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||||
ok prima - det är lätt att implementera på hemsidan om vi kör på det sättet också! Såhär tycker jag det ska funka: När man anmäler sig får man helt enkelt skriva om man vill vara med i ett team o isåfall med vem - eller om man inte ska köra i team.. Alltid två pers i teamen.. Att ha teamdelen öppen för enstaka spelare tycker jag känns onödigt eftersom det ju bara skulle bli en avspegling av vanliga serietabellen..
hehe det lät kanske lite konstigt - men ja nästan så menade jag... Det jag försökte få fram var att om två pers tillsammans kör i ett team bestämmer sig båda för att köra EN bil (från ett stall och med ett bilnummer) - BÅDA kör med just den bilen och bestämmer ett namn för sitt team.. Man skapar alltså ett "eget" team o struntar i teamen som finns i spelet.. Jag tycker det blir enklast o smidigast på det viset. (om någon nu förstod vad jag menade!! )
Poängsystemet du föreslog tycker jag lät bra!! Lite ändringar i poängsystemet kommer det bli varesig ni vill eller inte På sättet jag slänger upp alla databaser på, kommer det inte finnas någon information om vilken server man kört på - alla tider kommer slängas ihop till ett stort resultat (precis som vi har nu).. Det medför tyvärr att man inte kommer kunna ge ut extrapoäng till servervinst och bästa kval på server... Jag tycker inte det är en stor förlust och framförallt blev det mycket enklare implementationsmässigt
|
||||||
|
Hej alla!
Fuzes förslag på nytt poäng system är jag med på! Detta med team verkar också skoj. Ligger sidan nere just nu Jim, jag kommer inte in på den...
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||||
|
Micael: Hemsidan är uppe nu igen! Chello hade bytt IP helt plötsligt vilket skevade till saker o ting.. men nu ska det funka o problemet borde inte uppstå igen..
På tal om hemsidan så börjar den lite smått arta sig nu! Ni kan t.ex gå in på Raceschemat och se hur jag har tänkt mig att anmälningar till race och så ska funka... Mycket finslipning och en del funktionalitet kvar att fixa dock! |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Diskussioner kring säsong 2 av GTR2002serien!
|
5463 besök totalt |