Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3682 besök totalt |
Hårda bud för en seg M3'a
Jag kommer köra på det här evenemanget https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php 201m rakt fram, konbana och ett varv på Gotland Ring. Även om jag hoppeligen kan klara mig hyfsat i iaf ett delmoment så lär motståndet bli... spektakulärt :woot: Det lär väl komma både Ultimor och andra omöjliga bilar (omöjliga att slå ens om man trollar med knäna alltså ![]() Sen tror jag iof att jag säkert kan matcha ett o annat potent ekipage så länge de framförs av någon som inte är alltför hemtam med sin bil i slalom eller på bana. Men att slåss med mina dryga 5kg/hk mot bilar med ner mot 1kg/hk blir tufft vad man än gör ![]() Men det är kanske dags att jag köper en Seven? :woot: _________________ ![]() |
||||||
Re: Hårda bud för en seg M3'a
Nej, det är det inte!!!! ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Här ser man problemet med att banan ligger på en Ö dit man måste boka färjer osv. Hade detta evenemang tex varit på Mantorp så hade man ju bara behövt kastat sig in i en bil o dragit dit...inte riktigt så enkelt eller billigt när man ska ta sig ut till en ö
![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Den banan hade nog inte kunnat byggas så lätt nånstans mitt i Sverige, var jävligt glad att den finns, det är värt den dyra båtfärden dit! _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Jag har sagt det igen och igen och igen. Och jag säger det igen:
![]() ![]() Gotland Ring måste ha ett enkelt kombinationspaket man kan beställa när man ska dit med båt inkluderat så att det är lika lätt att ta sig dit som till andra banor. _________________ ![]() |
||||||
Med en giftig Seven med feeeeta r-däck så kan man nog klå mycket på det här eventet ![]() _________________ ![]() |
||||||
Eftersom du förestår den här sajten så håller jag tummarna
![]() _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
Jag har sagt det hela tiden och säger det igen:
Jag tror på en topp placering för dig. Säg att du vinner RS banan och ligger i topp fem på bankörningen - och det tror jag att du fixar med bra flyt - så har du råd att vara bland de långsammaste på rattlåsracingen och ändå ha en absolut topp placering inom räckhåll. Jag tror att spridningen i de olika grenarna bland deltagarna kommer att vara STOR eftersom de som är snabba rakt fram (nästan) aldrig svänger med sin bil och tvärsom. Vinner tror jag att en norrman gör, de har grymma bilar med hiskeliga effekter, väghållning som heter duga som går fort både rakt fram och när det svänger. Dessutom är de genomgående väldigt duktiga förare. Kul blir det hur som helst! _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Jaha, nå'n kanske skulle ordna en liten omröstningstråd här på rejsa?.
Vilken plats kommer chefen sno åt sig, med vilda spekulationer före, och för all del efteråt också om vad vår herre kan prestera eller presterade. Kan ju bli en stoooooooooooor tråd! _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
|
||||||
Är också anmäld. Ska bli kul att se var man jamnar mot alla "zatzykändisar".
Konbana borde gå hyfsat bra med 201m räknar jag med att vara bland dom sista (har aldrig gjort en stillastående start för att göra en snabb stripptid/start..) ![]() Får nog träna lite innan.. |
||||||
Självklart blir du en riktig vinnare ![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3682 besök totalt |