Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1351 besök totalt |
Någon som kört Smart roadster...
Är den duglig som kul "svänga o lattja bil"? 82hk är inte mycket men det är inte vikten heller 800+ kg. o man kan väl chippa den iom att det är en turbosnurra... _________________ Jan Å |
||||
Jag har kört Smart Roadster några gånger. Finns synpunkter här på forumet om man söker. Att jag inte köpte en kom sig mest av att den lokala nasaren inte ville betala för min Civic TypeR.
De testade olika chippade i EVo nyligen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Menar du att du var beredd på att byta in din CTR o köpa en Smart? Är de sååå roliga? Iof har de ju bakhjulsdrift o trepip låter "gött"... Har hört att de är i karaktären som en Speedster fast mindre racig. Har läst gamla inlägg men inte sett någon jämförelse mellan CTR, Smart o Speedster. _________________ Jan Å |
||||
Har åkt bakom/framför
![]() De verkar vara mycket bra balans i dem på bana men de är ju ingen räser rakt fram direkt... Chipa en sådan motor skulle jag personligen lagt lite tid på att se hur hållbara de egentligen är.. 998ccm och vad jag förstår saknar de laddluft kyl = väldans varmt _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
En av de som provkört min Speedster sa att hon tyckte den kändes ungefär som en Smart Roadster att köra. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
DSF har kört den på sin lilla (och kurviga) teststrecka och då fick de tider som motsvarade Elise/Speedster.
Video från tracktesten _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1351 besök totalt |