Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7364 besök totalt |
Håller nog med Jet, för jag vet iaf en silvrig Ferrari som på väl valda ställen brukar passera min 924 som en skrikande demon. ![]() Så det är tråkigt att ägare till mer exklusiva åk är rädda för att bli "offer" på banan. ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Ang. Ferrariägare så finns det en lång diskussion kring detta sen tidigare som kan vara kul o leta upp o läsa om man inte sett den förr.
Tyvärr är det helt klart så att inte alla icke-Ferrariägare klarar av att tänka och agera gentemot Ferrariägare på exakt samma sätt som mot förare/ägare av andra mer "normala" bilar. Vissa kan det säkert men det är tveklöst så att många (de flesta kanske t.o.m.) inte kan det riktigt. Men den disksussionen kan vi väl fortsätta i en annan tråd please! _________________ ![]() |
||||
citat:
Men det kan jag givetvis strunta i eftersom jag kör ett märke där ägarna verkligen använder sina bilar Hmm kan vi diskutera, där jag är uppväxt finns det en STOR andel Porcheägre som ALDRIG äns skulle lekt med tanken att plocka ut bilen på en bana mm. Och flertalet kunnde inte äns köra bil som folk. Så är är nog lite avokt instäld till Porcheägare, trågit men sant men det sitter djut rotat tyvärr, trots att jag VET att många använder dessa till vad de är till för. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Du får väll komma till några banmöten med PCS och tävlingar med PCSR så kanske du får en annan bild ![]() Men givetvis har du rätt i att det finns många som inte intresserar sig för bankörningar, oberoende av märke. De har sportbilarna av någon annan anledning ![]() Tycker fortfarande att det skulle vara mycket kul med Ferrariägare på Rejsa! ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Våra banbilar
Är det många som inte har lagt upp sina projekt i "Våra banåkarbilar" precis som jag med min bil? Får aldrig det där med att klistra in bilder att funka.... Ändå har jag kollat på forumregler, klistra in bildertrådar, mm, mm. Man é väl trög, men nån gång skall det kanske funka. Mvh Perra _________________ P E Rundqvist |
||||
Jag vet åtminstone en Ferrariförare som brukar hänga här, frekvent dessutom. Men jag tror inte att han har skrivit om sin bil. |
||||
Re: Våra banbilar
Det måste vi väl kunna lösa ![]() _________________ ![]() |
||||
Att det finns relativt många Mazda med i listan beror naturligtvis på det lilla underverket vi kallar Miata. Trevlig bil!
Fast jag har förvånat noterat att antalet RX-7 stigit med väldigt många procent på bara någon månad. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
![]() Edit: Klarar inte av att läsa ordentligt tydligen (näringsbrist innan lunch) |
||||
![]() För övrigt finns här en till pontiac på rejsa, snabb, svart, motorn bak.. Pontiac - de e bra bilar! håller på att övertala en till kille att börja hänga här... då blir vi dubbelt så många firebirdar! ![]() |
||||
Har nämt detta någongång tidigare...
Vet inte om man egentligen kan tycka att Lotus är så underrepresenterade... det finns 6 Opel speedstrar i listan och trots att dom är oplar så kan man ju inte dölja det faktum att släktskapet med Lotus är stort... Dessutom så har ju alla sjuor egentligen anor från Lotus, eller hur? _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Sluta fjäska nu Björn! ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7364 besök totalt |