Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16302 totalt) |
Ja, det gick ju rätt smidigt, tur vi hade gas att tillgå
![]() Men kom på nu att vi glömde att tvätta rent där vi slabbat bromsvätska ![]() |
||||||||||||
Så det var dina fälgar tur att jag var extra noga med blästringen då. Det är min granne som har ett blästerföretag jag brukar hjälpa honom ett par dar i veckan.
Jag har oxå 8,2" fälgar fram + bak men innan när jag hade M5 fälgar var det 8 fram 9bak med polerad kant det är dom som Flenstedt har på sin vita nu. ![]() ![]() _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||||||||||
|
||||||||||||
Silver blir det, men nu när jag ser bilderna så hade vitt också passat bra.
Ulf W: jag sa till han på vianor (Anders?) att jag ville ha på extra lager klarlack, jag kommer ju att köra med hårda belägg (som käkar en del på skivorna). Jag vill ju inte att fälgarna ska bli sönderblästrade av bromsdamm efter första säsongen ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
Mycket vacker kärra!
Vad kommer du ha för dimension på däcken till M5-fälgarna? Jag har likadana och tänkte testa med 225/45-17, känns det rätt? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||||||
Tackar! ![]() Jag har två uppsättningar RE540S ståendes, en sprillans ny och en bättre begagnad i dim 215/45 - 17. 225 funkar också bra på 8"-fälg _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
"PAA:n", originalet alltså, är den Jasse nu har.
En bil som "gått i klubben" (BMW SC) en lååång tid. oftast (alltid?) ägd av riktigt snabba piloter och med absolut rätt mods. (Grp.N-likannde chassi från MK-Motorsport, lite flyttat varvstopp osv...om jag minns rätt) ![]() En levande legend kan man säga. ![]() |
||||||||||||
Frazze. Dom är grundade idag med epoxy skall lackas imorgon, det blir med klarlack, tror han skulle
hämta dom i helgen (söndag) _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||||||||||
Lite uppdateringar: honat om båda framoken, monterat ferodo ds2500-belägg, slaktat dimljusen och monterat bromskylning fram, shimsat upp oljepumpskedjan. Skulle ha åkt upp till mantorp på slc racecamp igår men så pajade expansionskärlet, Krille och jag mekade till kl. 02.00 i onsdags kväll/natt men det gick inte att fixa
![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
![]()
Bilder! ![]()
Hade kedjan slackat? Hur mycket isf? Hur många schims gick det åt? I vilken tjocklek? Byggde de mycket? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||
11 41 1 250 427 - 0,1 mm 11 41 1 250 428 - 0,3 mm OBS: när man kollar i koala repair cd så finns proceduren med hur man kollar oljepumpskedjans spel, beskrivet på 3 olika ställen. I ett av avsnitten har de skrivit att spelet ska vara 10 millimeter, detta är alltså FEL!! Det ska vara 2 mm och ingenting annat (det står 2 mm på de andra 2 avsnitten). _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
Lite bilder på bromskylningen:
![]() På vänster sida är inte passformen vad den borde vara, fick skruva fast tratten med självgängande träskruv ![]() ![]() inifrån hjulhuset ser det ut så här: ![]() Jag har alltså inte dragit fram luftslangar ända till hjulnaven, utan nöjt mig med den bromskylning som sitter original på sport evo. Bättre än inget iaf och dimljusen är ju ändå inte till någon nytta. Tyvärr syns också hur skitig bilen är ![]() oljepumpen demonterad: ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
Lite uppdateringar, har fått tillbaka den kraschade fälgen från Fälgrikt i Mörarp, som ny, syns ingen skillnad alls emot de andra.
![]() Det enda var att det gick åt ganska många balanseringsvikter när däcket monterades, men det känns ingenting när man kör, provade att dra en runda upp i 230 ööhh jag menar förstås 120 km/h ![]() ![]() Tack till Martin G på Wheelbase som fixade ett nytt däck till vettigt pris ![]() Kylfläkten har tjutit och fört oväsen ett tag och nu senast började den käka säkringar, lika bra att byta sk**en. Att byta diffkåpan till en från Z3 M är ju en väldigt poppis uppgradering, så då måste ju jag också apa efter ![]() ![]() Slutligen en bild från garaget ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
Lite uppdateringar, en pinsam historia med lossnande hjulbultar inträffade för 1½ månad sen,
på motorvägen på väg hem från sturup ramlar plötsligt v.framhjul av...... kul...... INTE!!!! ![]() ![]() Tur i oturen var att hjulet satt kvar i hjulhuset, det klämdes fast mellan skärmkanten, spindelleden och styrleden. Iom. det var det bara framskärmen som behövde bytas. Hade hjulet rullat iväg hade det blivit riktigt dyrt ![]() Ett sjungande/vinande ljud som jag trodde var stödlagret, visade sig vara pinionglagren i diffklumpen, så nu är klumpen nerplockad. ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (16302 totalt) |