Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (6015 totalt) |
*ramlar av stolen, kippar efter andan* |
||||||||
Gatbilar kanske klyver luften med mindre motstånd än räcerbilar? Sen gissar jag att gatbilar vid ~80 % av toppfart kanske har lite missvisande hastighetsmätare. 2 möjliga förklaringar till så snabba gatbilar. Du vet ju vad jag höftade till för hastighet i rondellen på Sviestad ![]() _________________ /Klas Pihl |
||||||||
Jag hade också strax över 200 knyck på mätaren innan inbromsningen i mjölby med min gamla kärra, men då tänjdes det nog lite på bromsmarginalerna. Även här med ca 300hk.
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||
Absolut, det diffar säkerligen >5% på min mätare. ![]() Men att den skulle lida av bra aerodynamik tvivlar jag på. ![]() Fyrhjulsdrift hjälper i utgången, bra med vrid i mitten, och rätt ok toppeffekt gör sitt antar jag. /J |
||||||||
Ja jag tog med ev felvisning i mitt uttalande även om dagens bilar faktiskt visar väldigt lite fel...
Värre var/är det på 70-talsvagnar. ![]() Var bara impad och förvånad att ni åker så fort. Själv är det allt för sällan man för tillfälle att ratta monster emd bra med krut. |
||||||||
Bara trevligt med svag bil... Bara den är lätt... ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||||
citat:
Bara trevligt med svag bil... Bara den är lätt... japp när det gäller visentligheterna, allså svänga. Men rakt fram är man avtorkad av blyslädenra med samma vikt/effektförhållande. _________________ Johan Sjölinder |
||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (tänkte inte alls på det jag skrev även beskrev en "annan" sport...) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Niklas...... du skall få testa min bil med alla de nya chassiedetaljerna monterade & med r-däck så skall vi se om du "ändrar" dinn uppfattning litegrann ![]() MVH/ ........K ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Jag har märkt att fyrhjulsdriften maskerar hur jäkla kass man är egentligen, och att ett sjuhelvetes vrid ytterligare hjälper till. ![]() Det och en lätt totalvikt torde vara det optimala? ![]() /J - sneglar på hålsågen, det är det eller beach 2005 som gäller snart. ![]() |
||||||||
Jerry - se ovan - samma gäller för dig - då jag verkligen skulle vilja ha dina synpunkter på min bil. Japmeet kanske ? MVH/ .......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
![]() Provkör gör jag gärna vid tillfälle. AE86a måste man ju ha provat nån gång. På Japmeet blir det väl kö... |
||||||||
Jag garvade mest åt den underbara kommentaren från våran vän här ovan, den bjöd du på Kristian, det får du allt ta. ![]() F.ö. så blir det högst troligen inte tid till banträffar innan sommaren (sen kommer motorbygge och badrumsrenovering in i bilden... :o), men passar det någon gång så absolut! ![]() /J |
||||||||
Ingen risk för kö. Jag köade inte en minut i fjol och låg ute på banan minst två och en halv timme totalt på dan. Tröttsamt med allas neggo-attityd bara pga lite för mkt folk kombinerat med ett icke optimerat organiserande av Japmeet 2003. Taskig stil! _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||
![]() Att få åka så mycket man orkade på Japmeet 2004 var ju inte illa. Blev inte stående i kön vid ett enda pass. Uppdelningen Rutinerade och mindre rutinerade var suverän. ![]() 2003 var inte lika suveränt det håller jag med om, men inte så illa. |
||||||||
ok, litet missförstånd av mig då, ber om ursäkt, men har blivit så van vid alla påhopp av kökaraktär på oss i 200sxOGS så det blivit lite taggarna utåt. Ja den skulle vara skoj att provköra. Första relativt effektklena bilen som är skoj att köra kanske. Japp, 2004 var grymt, särkskilt om man åkte snabba passen. =) Du bör ha sett mig ett par gånger under dan, har för mig att jag låg o rejsade lite med dig i de kurviga partiet i min silvermetallic 200sx. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||
Eftersom det redan blivit fruktansvärt OT så kan väl jag fortsätta
![]() Nån som vet om det är någon icke märkesbunden banträff (gatbilar) på Mantorp med långa slingan - har bara kört den korta förut. Kikade i kalendern men kunde inte hitta något men jag kanske missade något ?? Jo jag har nog kört långa slingan för några år sedan men då som inbromsning/transportsträcka efter strippen ![]() ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||||||
Ehhhh.... kör inte Corvetteklubben långa på sin träff? _________________ ![]() |
||||||||
Ang toppfart.
Porsche GT3 mk2 med 4kg i bakdäcken. Inbromsning extremt tidigt för att asfalten skulle räcka till ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Intressant fråga.... Man startar o andra sidan inte från noll i chikanen. Vilka här har kört Mantorp när det var fullt spett ut på rakan utan chikan? Inte jag tyvärr ![]() _________________ ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (6015 totalt) |