| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Rattar
|
12997 besök totalt |
|
Jag är xtremt nöjd med min Momo Racing.
Sen att jag bara har haft en ratt från Viking samt en billig logitech driving force ratt tidigare är väll kanske inte mycket att jämföra med. Nästan säker på att vilken ratt man än väljer så blir man nöjd. Jag valde momon eftersom jag mest kör racing spel (dvs inte volvo 240 med 3rattvarv). Tror inte att Mattias Ekström sitter o snurrar på sin ratt varv efter varv hehee. _________________ Jhonny Kokko |
||||
Jag har själv båda rattarna och är tvärnöjd med MOMo:n
Efter lite provande fram och tillbaka så använder jag numera DFP:n endast till PS2. Så om du bara tänkt spela pc-spel så kan jag inget annat än varmt rekommendera MOMo ratten. _________________ Evert Bergman |
||||
Skönt att höra, beställde en sådan idag
_________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||||
Har någon svaret på gasa o bromsa frågan? Är också intresserad. _________________ Ainis Noritis |
||||
|
Tyvärr ingen aning vad som kan ha gått snett. För mig var det bara att kryssa ur "Combined" för att få split-axis läge. Och för att ställa om rattutslaget var det bara att dra i slidern under "Degrees of rotation" (kolla bilden tidigare i denna tråd). Funkar inte det så är det ju nåt fel.
Prova att avinstallera Logitech Gaming Software och sedan radera Logitech-katalogerna efteråt (c:\program\logitech och c:\program\delade filer\logitech) så att eventuella inställningar och rester försvinner. Annars har jag inga fler ideer... Kanske värt att ställa frågan på Logitechs Wingman-forum om nu detta inte skulle funka?
_________________ Mikael Hasslo |
||||
|
Jag har ju nu då en Logitech MOMo ratt, väldigt nöjd, dock hittat en negativ sak och det är att den inte sitter stilla på bordet jag fäster den i. Det är ju bara ett litet fäste, den kasar lätt ut så jag får trycka in den lite då och då. Kan även vara lite jobbigt när man måste paniksvänga åt ett håll, då följer inte bara ratten med utan hela alltet. Annars kanonnöjd.
Dessutom har jag kommit på en sak. Jag har blivit otroligt sugen på att köpa ps2 inom en snar framtid för att kunna spela bl.a GT4, men så vitt jag vet fungerar inte MOMoratten till ps2. Och så jag vitt jag vet (igen) funkar Logitech Driving Force Pro både till pc och ps2. Har jag nu då köpt fel ratt? Jag är ju trots allt student och har inte råd att skaffa en till. Ska man kanske sälja ratten och köpa den andra, sen ps2? Passa på att sälja MOMoratten sålänge den är ny. Ägt den i en vecka nu. Hur är fästet på Logitech Driving Force Pro ? Fäster den bättre än vad MOMon gör i bordet? Tackar på förhand. _________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||||
Du har nog missat hur man sätter fast den?
Uppe på "lådan", precis bakom själva ratten har du ett långsmalt "lock" tvärs över som du ska ta bort. Under locket sitter de två skruvar du "tvingar" fast ratten med. Skruven i mitten undertill är bara för att spänna fast ratten det där sista så att den verkligen sitter stabilt. Edit: Kom på att jag ju kan använda mig av min digitalkamera när jag nu har en ...
Bilden är inte av lysande teknisk kvalité, men funkar nog för ändamålet. och nej, den funkar tyvärr inte till GT4, men dock till ps2 utan problem.
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
|
ojdå, detdär hade jag missat bigtime. Tack!
Så den fungerar till ps2, men inte till GT4?
edit* Ska man bara dra åt dem med fingrarna? Visstfan sitter den stabilare, men rör sig fortfarande relativt enkelt. :| _________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||||
Jepp, bara med fingrarna. Tycker det är lite konstigt att du har problem att få den att sitta fast ordentligt. Min sitter, inte som berget kanske, men relativt ordentligt fast. Jag kan inte få min ratt att röra sig relativt underlaget. Ovanligt glatta ytor på bordet du sitter vid? Eller använder du hela tyngden av överkroppen när du ska svänga?
Tror du sätter fast den fel på något sätt ... Jo, det är inte så lite irriterande att de har sett till så att bara Driving Force Pro av Logitechs top-of-the-line-rattar funkar med GT4. Jag har själv redan en MOMo Force och en MOMo Racing (ja, det råkade bli så ) så det känns inte så lite onödigt med en tredje ratt.
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
|
Jo, den sitter nu. Men en sak jag stör mig det är att den lyfter där fram om man svänger för snabbt / hårt. Men annars sitter den på bordet.
Jo, det är ett glatt bort jag sitter vid. Men det går ändå. _________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||||
|
Rattar
Svar till /bronx som skrev så här. Jo, den sitter nu. Men en sak jag stör mig det är att den lyfter där fram om man svänger för snabbt / hårt. Men annars sitter den på bordet. Jo, det är ett glatt bort jag sitter vid. Men det går ändå. Ett bra sätt är att du försöker att hitta en tunnt halkskyddsmatrial som du klipper till i samma storlek som ytan är under ratten. Ja gjorde det på min MOMo, jag klistrade det på undersidan av ratten så det är mot skrivbordet o nu jädrar sitter ratten still ska ja säga, rycker med mig hela skrivbordet om jag tar i för mycket, he he!!. Du får leta i varuhusen efter något tunt gummiliknande sådant. Mvh// Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Man kan även göra som jag gjorde på vårt gamla databord,borra hål i det och skruva fast ratten...i och för sig inte snyggt men snacka om att den satt
sen gillas det inte av den andra som delar dator med mig heller
|
||||
|
2 cm in på undersidan skruvade jag fast förut men fick tag på "nya armar" från en trasig så då behövde jag inte det längre
|
||||
Dra först åt de två skruvarna under locket, sen skruvar du åt skruven undertill lite lagom så ska ratten inte lyfta i framkant. Om du gör som jag beskrivit och den fortfarande lyfter i framkant är du helt enkelt för stark. Sen ska man väl skjuta på och inte dra i ratten?
||||
|
Rattar
He he !! Schumi det blev nog lite fel från min sida med undringen, den skulle ställas till Andreas Holmer var det tängt. Men hej på dig Schumi jag håller på o tränar lite GTR så jag dyker nog upp i något rejs vad det lider, ska försöka hålla mig undan när du kommer ångandes,he he !! Mvh// Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Ha ha...sorry,borde fattat det!!!Du behöver ej träna för att hålla dig undan mig inte
har problem att hålla mig själv ur vägen när jag blir varvad
|
||||
|
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Rattar
|
12997 besök totalt |