Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1332 besök totalt |
Falkenbergs nya sträckning i Motorjournalen
Jag tittade allt jag kunde på filmklippen i Motorjournalen men fick bara bekräftat det ungefärliga man redan visste om ändringarna. Är det någon som varit förbi och tagit foton eller något så man kan se mer exakt hur den nya chicanen blir? _________________ ![]() |
||
Jag var på banan i dag och tittade lite.
det ser ut till att bli gott om plats, både for två och kanske till och med tre bilar i bredd!!! kändes som om det var en riktigt internationellt bygge. tror att det fortfarande kommer gå att köra mycket snabbt....iaf om man får hålla sitt egna spår. _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||
Jag har bara en kameratelefon, men jag ska se vad jag kan hitta på!!!!
![]() och om jag har tid, har ju en bil som ska vara klar helst igår... Men första testkörningen på bannan är nu på fredag, så det är väll alltid någon som har kamera med sig. _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||
Kan någon i ord beskriva vad de har byggt om så man har en liten idé om vad som hänt.
Har de förlängt banan med 19,5 km ? eller har de lagt in 6 chikaner för att det skall gå långsammare? ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Det har förlängt den med 19,5m i och med uppkomsten av 1 ny chikan. ![]() |
||
Det finns en grov (och väldigt liten) skiss: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php http://www.sporthoj.com/forum/attach _________________ ![]() |
||
Dom har fördubblat antalet vänsterkurvor ju! _________________ Pär Hylander |
||
Postade denna bild från vår datalogger på annat ställe här på forumet.
![]() Har inte testat banan själv ännu men enligt en teammedlem som var nere med sin Formel Ford så är ingången till första högern ganska vid och det är lätt att man får för mkt fart med sig in i vänstern. Vänstern är som synes ganska skarp, mer än 90 grader och dessutom smal. Bra omkörningstillfälle under inbromsningen till nya bandelen. ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Har varit och kört på nya bansträckmimgen 2 gånger, och tycker att den gamla bansträckningen var mycket bättre.. Rakan har blivit mycket kortare vilket innebär att det blir svårare att köra om,
Första högern knixar av 90 grader och är inget problem men sen gäller det att man får ner farten till nästa vänster sväng annars står du mot trafken ![]() ![]() ![]() _________________ Jan Påhlsson www.jamahoto.se ![]() Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen. |
||
jag måste nog hålla med jamahoto efter att varit på banan i helgen och kört ambulans, det gick inte så fort men attans vad det krängde!! ![]() det kommer att bli fruktansvärt trångt i starten, den som klarar sig helskinnad ur det har nog en himlans tur ( eller så ligger man sist i fältet) _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1332 besök totalt |