| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Nürburgring - Finns till bilspelet NetKar!
|
1686 besök totalt |
|
http://forum.racesimcentral.com/show _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Allt man behöver för att installera spelet:
http://forum.racesimcentral.com/show _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
|
Ringen är 1967 års variant i beta (dvs det ser lite skumt ut vid sidan av banan bitvis...)
Spelet (efter en snabbtest) är inte så pjåkigt alls för att bara vara ett hemmabygge på G. Modena 360'n o Mini Coopern kändes riktigt okej speciellt i force feedbacken. Klart bättre än SCGT iaf tycker jag :-) _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
_________________ Magnus Thomé
|
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
_________________ Magnus Thomé
|
||||
När du trycker in gaspedalen så rör sig förhoppningsvis en av staplarna till höger (i mitt fall Y). Markera "Throttle" till vänster och tryck sedan på "select" till den axel/stapeln som rörde sig. För bromspedalen gäller samma sak. Se till att stapeln till vänster för "throttle" respektive "brake" rör sig från vänster till höger. Ändra annars rullgardinsmenyn från "split axis -" till "split axis +" (eller tvärt om). Använder du kombinerad axel för gas och broms så använd "combined -" alternativt "combined +". (Med kombinerad axel går det ej att bromsa och gasa samtidigt.) Jag hoppas att något av detta har med ditt problem att göra!
Lycka till hursomhelst!
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||
|
Tackar! Det funkar nu!!
Spelet är helt OK! Ringen ser lite skum ut på sidorna (det är ju en beta) men annars är banan okej. En lite fråga: Jag tycker att höjdskillnaderna på ringen är väldigt markanta. Stämmer det med verkligheten?? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Det var länge sedan jag testade Netcar.
Laddade just hem det och testade ett varv på ringen. Tiden på styva 11 minuter var väl inget att skryta med. Grafiken på interiören är riktigt bra, tycker jag. Dock känns greppet lite väl ynkligt, det blir Bambi på hal is lite väl lätt för min smak. I väntan på Simbins versoner av ringen så får detta duga.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1686 besök totalt |