Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8426 besök totalt |
Intresse för att köra några varv på Sturup?
Håller på att undersöka möjligheter och priser att köra lite privat på sturup. Finns det något intresse i församlingen? Tider som passar bra? Tid: Siktar på kvällar och helger (tidigast om ca 3 veckor, banan är inte klar ännu) Pris: Siktar på ca 400-500kr Antal körande: Beror på vad banan kostar. Siktar på 20-25 bilar. Krav för att köra: Glatt humör. Hänsyn på banan. Hjälpa till med flaggviftning och liknande. Standard skyddskläder (hjälm, handskar, bomulskläder/overal). "Standard" gatbil med standard däck/rdäck. (standard -> Täckta hjul på bilen). Extrembilar kan tyvär inte deltaga eftersom skaran beräknas bli så varierad att det skulle bli farligt med den prestandan blandad. Posta intresseanmälan och förslag så ska vi nog kunna utforma reglerna. Det ska vara kul, så tveka inte att ta med din passat eller lekbil. _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
Någon gång i mitten/slutet av juni är jag också på!
Vad är definitionen på extrembil? ![]() |
||||
ja, extrembil..
om man säger så här.. 635 med m5 motor räknas fortfarande som standard, men börjar vi snacka 500hk i 700 kg bil.. så kanske det börjar bli extremt.. eller som den där e34 M5 med ca 1000 hästar kanske också blir för extremt... Vad tycker ni? Självklart kan man ju diskutera problemet, jag är öppen för förslag... _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
Ja, jag förstår vad du menar... Tycker inte vi tar upp den diskussionen i denna tråden. Min pontiac är alltså en stdbil ![]() |
||||
Just precis.. så du behöver inte skämmas för att meddela intresse. Jag hoppas få några datum snarast från Sturup.. så återkommer jag med de möjligheter som finns. _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
om bilen är körbar
![]() (ska bara byta motor, bromsledningar/slangar och fästa huv och baklucka. ![]() Annars kommer jag och viftar lite flaggor och kollar på när ni andra gör bort er ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
Jag är intresserad under sådana förutsättningar oxo. Dessutom vill man ju hinna justera fram lite mer fart oxo och det är ju inte så lätt på så kort tid som 2 timmar. _________________ Pär Hylander |
||||
decibel gräns.. ca 95-100db om jag kommer ihåg det riktigt.
Faktiskt ingen aning om det blir gamla eller nya sträckningen, har inte fått svar ännu. Självklart ska vi försöka få så mycket körtid som möjligt... segt att bara harva 2 timmar.. hinner ju knappt värma bromsarna tills dess ![]() Heldag kostade 30 lax.. vilket är lite i överkant tycker jag, men det betyder ju tusingen om man är 30 pers ![]() alla som vill komma och titta och fota, kan enkalst göra det från flagposteringen ![]() _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
Sorry, missade ditt inläg tidigare. Nej, det är inte krav på annat än körkort och "laglig bil" med minimum trafikförsäkring. _________________ andreas Engkvist BMW 325 Ci -01 BMW 330i -00 BMW 535XD -16 MB 300SEL -70 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8426 besök totalt |