Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1273 besök totalt |
318is lyfter på bakhjulet och spinner i kurvor...
..så vad gör man åt det? Lite "hund som kissar" över det hela och det kommer bli väldigt dyrt om man ska svarva innerhjul hela sommaren ![]() EDIT: Diffbroms gärna.. Men diffbroms och 4:10 är snudd på omöjligt att finna men effeken väntas krypa upp så småningom och då ska jag byta till 325:ans doningar istället. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Lyfter du på bakhjulet?
![]() Hur kör du egentligen? Eller menar du att vill lyfta på hjulet för att slippa slitage på däcket? Det är isf inget bra sätt. Så stort slitage blir det inte av att innerhjulet spinner.. Det märks mest i riktigt snäva kurvor där man har alldeles för bråttom... _________________ /Anton Lillsund |
||||
Re: 318is lyfter på bakhjulet och spinner i kurvor...
Här kan du få en sådan klump du är ute efter byggd..... ![]() http://www.mobimech.com/ _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Det jag menar är att när jag kör tillräckligt fort i en kurva så lyfter bilen på ena bakhjulet (som en fwd bil!) men i regel bara så att den har lite kontakt med asfalten och spinner därför hejdlöst.
Givetvis vill jag ju ha alla fyra däcken i backen ![]() EDIT: Ska köra slalom imorgon så får ni se på filmen sen hur den beter sig ![]() _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Mao beter den sig som en 518is
![]() Riktiga fjädrar och kränghämmare är botemedlet. Även körsättet har betydelse! Låter lite som du kastar in bilen i kurvorna. Försök åka lite mjukare så funkar det nog bättre... (svårt att förklara detta i ord..) ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||
Re: 318is lyfter på bakhjulet och spinner i kurvor...
Vad ligger en sån i för prisklass? ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Hmm lyssna på vad Anton säger, han brukar frakta sin tyska skokartong i en FASLIG fart genom konbanor mm.
Det stösta felet brukar alltid vara kringelhållare och inte matrialet, hmm i mitt fall är det båda ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||
Körstilsrelaterat problem ihopa med "fel" krängare osv för ändamålet.
Usch, det lät kaxigt...förlåt. Men med ett mjuk chassi och avsaknad av diffbroms gäller det att ha en varlig hand med skrotet om man ine ser till att byta till lite mer anpassade doningar. Standardchassit är bra, men långt ifrån optimalt för vad vi använder våra bilar till. Man får nte överköra, då blir det kass direkt. Mobimech ligger i Göteborg och en diffad klump kostar 7-8000 ungefär. Då behöver man inte lämna in ngt i utbyte. Peder är nstan sjukt pedantisk och mkt duktig. ![]() |
||||
Har fått pris på Koni sport med H&R fjädrar nu runtom till min bil samt att jag får lära mig att köra då
![]() Just nu är den lite som denna, fast ändå inte lika ball :P http://www.ibergrennen.de/Video/Eich _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Jag har kört ett flertal E30 i mina dar, till o med en is 16v, man får vara lite varlig med ratten för annars är chassit lite väl mjukt så bilen slänger i sidled och då får man dessa symtom med gatdäck.
Köp ett bättre chassi och styvare bussingar så får du se att det blir roligare! _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1273 besök totalt |