Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Föreläsning i aerodynamik, Stockholm, 22/5
1076 besök totalt
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Läste följande notis i senaste numret av Ny Teknik:

"22 april
Öppen föreläsning i fordonsaerodynamik vid KTH i Stockholm, i samarbete med italienska ambassaden. Gästföreläsare från Ducati och Ferrari. Kl 9.00 till 13.15 i föreläsningssal F1"

Som jag förstått så är det bara att knalla dit och supa i sig lite kunskap. Tur att man inte har annat för sig om dagarna...

Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Föreläsning i aerodynamik, Stockholm, 22/5

Micke Holmström skrev:

"22 april
Öppen föreläsning i fordonsaerodynamik vid KTH i Stockholm, i samarbete med italienska ambassaden. Gästföreläsare från Ducati och Ferrari. Kl 9.00 till 13.15 i föreläsningssal F1"

Som jag förstått så är det bara att knalla dit och supa i sig lite kunskap. Tur att man inte har annat för sig om dagarna...

Låter intressant. Någon mer info om i vilken byggnad föreläsningsalen ska befinna sig?

Täby
Här sen Feb 2003

Här är programmet: http://www.mech.kth.se/new/download/talamelli.pdf

om de inte har flyttat på den så ligger F1 bakom/ovanför den gamla huvudbyggnaden. Man går alltså rakt över borggården och sedan snett till höger över den öppna yta som ligger bakom huvudbyggnaden.

#24, #64, #88
Citera
Fredrik
Stockholm, Hässelby
Här sen Nov 2004

Attans att man har en annan skola att gå till, annars hade jag gärna gått dit.
hmm, Trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga att jag vill gå till någon skola frivilligt

a.k.a. andersson_csi
Citera
Bo Danerius
Örebro
Här sen Okt 2004

Micke Holmström skrev:

"22 april

Gaaaaaaaahhhhh... kan inte idag Bara o hoppas det dokumenteras ordentligt så jag kan kolla.

/Bo

Bromma
Här sen Feb 2003

Det var ju skoj att lyssna på. Det pratades även om motorcycklar och deras aerodynamik. Föreläsare från Ducati.
Göran Malmberg

Täby
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Ja, det var både kul och intressant. Nivån kändes lagom och den Italienska engelskan var inte så svår som befarat.

Det stod en gul bil utanför, undrar om alla Ferrarimäniskorna därinne tyckte om den...

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Hade ni som var där möjligtvis kunnat ge en kort resumé av vad som sades?

gissar att det var för mycket matnyttigt för att lista här, men kanske bara rubrikerna så man vet vad som tas upp på denna typen av föreläsningar? Hade en nybörjare kunnat tillgodogöra sig större delen av föreläsningen, eller krävdes det att man var erfaren inom ämnet?
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Tyckte att det var mycket intressant. Ingår som ett moment i en av kurserna jag läser just nu.
Programmet finns här
http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Workshop.htm

Var först lite histora om italienska sportbilar.

Sen var det en om aerodynamik hos högprestanda bilar. Nedan finns länkar till förra årets presentation som verkar vara ungefär samma som i år.
http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/KTH1Total.pdf
http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/KTH2Total.pdf

Sedan var det en föreläsning om aerodynamik hos Ferrari. Handlade om utvecklingsarbetet av Enzon, F430
och till viss del om 360 modena.

Sen var det en föreläsning om F1 hos Ferrari. Handlade om organisationen och utvecklingen av några design förbättringar.
Tyvärr var jag tvungen att skriva en kontrollskrivning så jag var tvungen att gå innan de började prata om motorcyklarna.

om några veckor kommer Matthew John Laight ifrån Renault F1 och pratar mer om F1 bilars aerodynamik. thumbs up
Min åsikt är att man hade kunnat få bra utbyte av föreläsningarna även om man är nybörjare inom ämnet.

Bo Danerius
Örebro
Här sen Okt 2004

Andreas Millbro skrev:

om några veckor kommer Matthew John Laight ifrån Renault F1 och pratar mer om F1 bilars aerodynamik. thumbs up

Datum, tid o sånt? /Bo

Stockholm
Här sen Dec 2002

Bo Danerius skrev:

Datum, tid o sånt? /Bo

3:e Maj står det på hemsidan. Lokal är inte bestämd ännu. Vet inte om föreläsningen är öppen för allmänheten eller inte.

Men det går ju att ta reda på.

Allmänt banåkaforum
1076 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande