| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Varvtider på Silverstone <-> Setuper??
|
1408 besök totalt |
|
Vad gör jag för fel!!!!!
Tycker jag hittat en skaplig setup till Porschen och ibland så får man till ett riktigt bra varv........ och då kör man 1.51..... HUR i hela världen kan de köra 6 sekunder snabbare????????
Jag är ingen världsmästare, men för den delen inte helt kass heller. Jag tycker att man borde kanske komma i närheten någon gång?
Det vore intressant om kanske fuze, hoopoo eller någon annan riktigt snabb kunde dela med sig sin setup så man kan jämföra. om ni inte vill det innan loppet så går det lika bra efter.... Jag måste få lite klarhet i det hela... Om jag är en total sopa på att köra eller ställa in bilen.... eller båda för den delen.......... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Kul att man blir kallad riktigt snabb
Har dock bara kommit ner på söliga 1:47,5 eller vad det var. Det mesta handlar dock om spårval och kunna ta med sig mycket fart in och ut ur kurvorna. Kan säkert vara bra att titta på replays på de riktigt snabba även om jag själv inte gör det. Kan ta och skicka setupen om man får en email adress. Förvänta dig dock inga under bara för jag kör mellan snabbt betyder det inte att du gör det. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
|
Hum ja jag har en setup till porschen som jag har satt 1.46.6 med.
Du kan få den om du vill, jag har tyvärr ingen setup till 360, jag tänkte köra med samma som jag hade på Monza. All min tid jag har lirat GTR2002 den senaste tiden så har jag kört GT bilar så de är därför jag inte har någon setup till 360
Men har du en mail adress så kan jag skicka den till dig. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
|
vet inte varför forumet inte skickar iväg mina PM... de ligger kvar i utkorgen...
Men ni kan maila dem till thomas_thuresson@telia.com när ni vaknar i morgon. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Förtrösta icke Tomas...vi är fler som halkar runt låååångt efter fuze och pojkarna...skall jag vara helt ärlig börjar det kännas riktigt KASS.
Man pillar och fipplar, och provar spårval - och vad man än gör är man 5 sekunder efter...
/J |
||||
Jag säger detsamma Jerry, undrar var dom genar någonstans? |
||||
Genar det gör man ju inte , däremot används curbsen hårt och på gränsen mot gräsmattan ibland men det är inte att gena.
ThomasT: Sen vill vi vet vems setup som var bäst min eller fuze. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Hehe, jag glömde visst smileyn i min postning.
Jag har iaf höjt upp/byggt om min Porsche till en Cayenne så äntligen tog jag mig ned under 1.50
|
||||
|
Liten fråga
Vad är det för spel ni kör? Jag och några vänner brukade köra TOCA 2 (btcc bilar och Rydell )
och då hade vi tider som var runt 1:10:00 Men det skiljer säkert mellan olika spel
_________________ Varför köra nytt när det finns gammalt
|
||||
|
|
||||
ok, har sett att ni kör den
Får nog ta och ladda hem den och prova lite
får öva lite så kan jag nog vara med och leka lite sen
_________________ Varför köra nytt när det finns gammalt
|
||||
Toca 2 är fortfarande ett mycket bra spel!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Till GPL finns den nuvarande långa Silverstone, den långa från 1967 och även Club Circuit. Lite OT men men
Här: http://magnust.d2g.com/?N=silver _________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1408 besök totalt |