Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20726 besök totalt |
Vet inte 100 än. Tanken var det men det hände en olycka i helgen som gör att jag kanske inte kan köra på bana på ett tag. Åkte av ganska rejält med rallybilen. Jag har legat på sjukhus några dagar pga ryggen o nacken är inte som det ska längre. Hoppas det går över men man vet aldrig. Men målet är att jag ska köra! Har sagt till dom som trimmar att den ska vara färdig tills dess i alla fall så det hoppas jag att den är.. Sen är det upp till min rygg om den vill vara med eller inte.. ![]() ![]() |
||||
Det är att skivan kan röra sig lite. Skivan ändrar ju sig t ex när den blir varm. Då är det bra med flytande nav. |
||||
Usch då Anders!
Åkte du med Urban eller rattade du själv? I vilket fall som helst hoppas jag du och vem det än var som du delade bil med repar sig. Ryggen och nacken ska man vara rädd om... ![]() Kommer bli hårig dendär vagnen... ![]() Åker järna med en runda om tillfälle ges. ![]() |
||||
Åkte med Urban. Han klarade sig bättre. Han hade ju ratten att hålla i. Stödjer ju upp ryggen ganska mycket... Självklart får du åka med. Bara att hojta till. |
||||
|
||||
ofan där ser man. fast då gick den inget vidare... men nu är det ändrat. ![]() ![]() |
||||
ÄNTLIGEN!!
Pratade precis med Matti. Nu har dom fått bilen att fungera till 100%. Känns så jävla skönt. Tyvärr är turbon (avgashuset) lite för stort för den laddar ej fullt förrens vid 4200-4300. Kommer bli svårkörd som fan på konbana förmodligen men grym på banan får jag hoppas! Kommer sova gott i natt. Har haft mardrömmar om bilfan dom senaste veckorna. Har även sänkt turbotrycket till 1,8 för att ligga på säkra sidan. Nu längtar jag efter att det ska bli fredag! och framför allt söndag då jag äntligen får testa den på bana på Kinnekulle! Se på: http://www.scram.se/StackeEVo6TME.ht |
||||
Re: ÄNTLIGEN!!
Japp, ryggen o nacken känns inte allt för tillfället (bara att hoppas det inte komemr tillbaka ![]() |
||||
Årets planerade banträffar jag ska delta i...
... Om inget konstigt händer ![]() ![]() Kinnekulle 3/7 Japmeet på Mantorp 16/7 Förhoppningsvis Gotland ring 1 gång under semestern. Nordens snabbaste gatbil på Gotland ring 26-28aug (www.NSCC.se ) Gotland ring 10sept (https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=20088) Ett gäng kvällskörningar på Anderstorp. En heldag på Anderstorp som Mitsubishi Jönköping bjudit in till. Vet ej datum än. Sen dyker det kanske upp något mer kul arrangemang som man hinner med att köra. |
||||
Kanske dags att skriva av sig lite och berätta hur det gått denna säsongen...
![]() ![]() Har inte riktigt gått som planerat/önskat. Tyvärr... Började bra med körning på Kinnekulle. Körde konbana på förmiddagen samt 1 pass på banan sen sprack grenröret så pass mycket att jag int ekunde köra mer på banan > ![]() Trodde fram tills för en månad sen att det var varmespricka men konstaterade när jag plockade isär allt att ett fäste som håller hela turbopaketet gått av så grenröret har hållt hela turbopaketet samt avgassystemet. Så det var inte konstigt att det sprack om man säger så... Allt strul som varit i år gjorde att jag tappade suget totalt med att greja med bilen så den har bara fått stå i 2.5månad utan att jag ens tittat på den. Men i torsdags bestämde jag mig för att köra på Anderstorp på onsdag den 7:e. Så då var det bara att få tummen ur o börja laga. En kille på jobbet hjälpte mig att svetsa sprickan (som var jävulskt svårt att komma åt pga alla rör o skit som var över sprickan). Resultatet blev över förväntan! ![]() Sen var det bara att dänga dit allt. Trodde jag... Som vanligt med min sjukt stora otur så har allt hänt som jag inte trodde kunde hända. Började meka i fredags vid 13,00. Färdig vid åttatiden sa jag till tjejen och så har vi helgen till att göra en del saker jag lovat henne.. Hon blev glad o jag var glad att jag änligen skulle få klart bilen. Sagt och gjort. Sätter ihop alla delar o drar alla banjonipplar och skit (trodde jag...). Sätter dit grenröret, alla slangar, kylaren, fyller kylarvätska och vad hör jag. Droppande på golvet. Dyker ner under bilen och ser kylarvatten.. ![]() ![]() Upptäcker att jag missat att dra en banjonippel till kylning genom turbon (som givetvis sitter så att man är tvungen till att demontera allt igen!!). Efter en 19 nyckel i väggen samt diverse fula ord så börjar jag plocka isär allt igen. Drar åt bulten och sätter dit allt igen. Nu äntligen tänkte jag! Sista banjonippeln som sitter vid toppen och går ner till turbon för oljesmörjning. Vad händer. Nippelfan går av när jag börjar dra åt!! 19 nyckeln i väggen igen (hade hämtat den innan) och ännu mer svordommar som jag inte trodde fanns. Nu hade tjejen dessutom ringt ut till garaget x antal gånger o frågat när jag kommer.. så det gjorde ju mig inte mindre förbannad om man säger så (vill meka ifred när jag mekar..). I ilskan så släckte jag ner i garaget och gick hem. En polare som flyttar till USA i dag ville komma ner o tjöta lite o ta några öl. Det var vad jag behövde (ölen alltså.) Lördag morgon: Vaknar vid sju. Måste ut i garaget o meka var första tanken. Men icke. Den där förbannade nippeln som gått av saknades ju än. Bara att gå upp o sitta o vänta på att klockan skulle bli 10 så att butikerna i Värnamo öppnade (dom som kunde tänkas ha banjonipplar). Först ut med hunden sen dra upp tjejen sen åka. Klockan ett och x antal mil mer på mätaren efter all körning i Värnamo så åker jag hem allt vad dielseln går i ren ilska. Man kan ju undra hur företag överlever här i "Gnosjöregionen" inte en enda butik säljer banjonipplar!! Sjukt (tycker jag.) Väl hemma sitter jag o tjurar i soffan och får ganska snart en idé. Evo fyran har kanske samma nippel.. Springer ut i garaget o jajjemen! "Lånar" den lite snabbt och skruvar dit på bilen. Sjukt glad i hågen börjar jag fylla på olja och kontrollera allt en sista gång innan start. Allt såg ok ut. Startar bilen och kollar efter läckage. Va i helvete!! Den omtalade slangen vars banjonippel rök av som går ner i turbon. Är ju en nippel där nere också. Läcker olja!!! ![]() Nu är jag nära att ringa så att män i vita rockar kom o hämtade mig.. Åkte till fabriken för att leta kopparbrickor som skulle passa. Men icke. Fanns inte rätt storlek. Bara att ge upp. Hem till en sur flickvän och hon fick möta en lika sur pojkvän.. Sover dåligt på natten o funderar på hur jag ska lösa allt. Vaknar 07,00. Rusar upp ur sängen fast besluten att jag ska lösa den här förbannade skiten för nu SKA jag bara köra på Anderstorp. (undrar varför min flickvän säger att jag är envis) ![]() ![]() River ner allt på 25 minuter. Har nog världsrekord på att riva ner turbon på evosar.. Sen snabbt in i dushen. Skulle på en inte helt rolig släktträff som jag i min värld inte kunde förstå hur man kunde lägga på just denna söndagen när jag skulle meka.. Där försvann den söndagen. Måndag: Närmar sig onsdag nu och jag har ännu inte testat bilen! Jagar massa folk på jobbet att fixa hem kopparbrickor. En hjälte på jobbet ställer sig och specialslipar 2 brickor för hand som faktiskt såg ut att fungera. Klockan 16,00. Direkt hem o ut i garaget för att testa. Monterar allt, kontrollerar och startar. Vågar inte ens hoppas på att det kommer fungera. Men dra mig baklänges. Det var tätt och allt verkade fungera!. Tjejen var med för att lära sig lite och började då prata om att åka o köpa en ny säng (hon har tjatat om det ett bra tag nu). Hur sugen var man på att göra det när väl bilen startat!? Ville ju sätta dit fronten m.m. O ut o testa. Men det var bara att bita ihop för att kompensera henne lite efter alla mina vredesutrbott som hon fått uppleva under helgen. Iväg i bussen. Köpte sängfan och sen hem igen o ut i garaget 20,30. Monterade dit fronten på kvällen. Nu är det bara lite småpill kvar samt bromsvätskebyte och på med r-däcken. Anderstorp here I come! (om allt nu fungerar när jag testar i dag. Blir väl inte helt förvånad om något händer.) Återkommer med beskud hur det gått sen.. |
||||
ja, det ska nog gå. är laddad som fan nu. är du? |
||||
|
||||
Äntligen klaffade allt.
Blev körning på Anderstorp i går och det var riktigt kul! Lagom med bilar och både blöt o torr bana. Tyvärr blev det aldrig att jag testade r-däcken pga vätan så nu hoppas jag att det är någon bankörning innan den 24:e så jag kan testa dom... Dämparna är lite mjuka bak så det ska justeras in innan SS. Bromsarna är helt underbara. Kul att höra komentarerna från folk som åker med. Alla säger att dom är helt otroligt grymma ![]() ![]() Hade 245km/h innan broms på flygrakan ![]() ![]() ![]() |
||||
oushc va trist med alla problemen men va bra att allt verkade fixa sig till slut i.a.f.
![]() Jag var på plats på Kinnekulle då när grenröret dummade sig, det var nåt sjukt va gött bilen din gick i konbanan såg verkligen trevligt ut. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20726 besök totalt |