Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Import av udda bilar från UK? (splittad tråd) | << 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (12201 totalt) |
Finns en sån till salu? _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Ibland är det för nära för att man ska se det...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php EDIT: Dumbo _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
-Ser ut som en trevlig bil, men jag tror en sån går för snabbt för mig. _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
-Vad är det för något? Ser ut som en.... ...eeehh... Ginetta Bra att du samlar på gula bilar för då kan jag ha alla gröna.... _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Det är en Ginetta G4:a. Så otroligt vacker bil. Men den här blev fel, som tur var. Det blev en bättre gul! Vi ses på Kullen snart såg jag _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||||
Ja det blir trevligt...för mig blir det att åka reservbilen dock, MOGen's motor är fortfarande hos trimmaren. Caterham är iof inte fy skam... _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
-Är det den Ginettan som har mittmotor? EDIT: ...G12 heter visst mittmotor-Ginettan med Twin-Cam motor om jag inte tar fel. En sån till rätt pris.... :woot: _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Här finns det några Marcosar under 200.000 som jag tror är COC godkända. http://www.redlinesportscars.com/mar _________________ Thomas Baardseth |
||||||
Bra sida! Tack för tipset, den ska jag hålla koll på. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||||
Du, om jag inte fick igenom den andra så tror jag den där inte blir lättare... Det kommer lösa sig, jag ska ta med en väska med pengar (eller min digipass) upp till en snubbe norr om stan senare idag och lämna ett mycket fördelaktigt erbjuda, omöjligt att tacka nej till.... Jag tar med en av mina hejdukar (Jet) om säljaren skulle bli motsträvig och jag måste byta till en mer "övertygande" taktik... Kommer att bli hårda förhandlingar hela natten... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||||
Lämna bara en liten springa så petar jag in sedel för sedel.... För er som undrar så är det inte en TVR som heter Tuscan i detta fall utan en Whippet. (så jag är inte rädd) _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g |
||||||
Bilprovningen blir nog lätt men den är helt standard pre 69.... Förhandlamed resp. blir väl lätt Hela bakpartiet är ju ett stort lastflak .. Älskling vill du verkligen att vi köper en shopping bil OK Vi köper in pickis så att det blir lätt att lasta En ren bruksis alltså _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
(Citerar för att inte din fråga ska försvinna uppåt.. ) Eller om man importerar en bil av en modell som varit typad i Sverige men är svår att hitta nu, och gör den till ombyggt fordon. _________________ Arne Lindgren |
||||||
Ett halvfärdigt amatörbygge behöver inte innebära några formella problem. Men eftersom andra EU-länder har lite andra regler gäller det att se till att fordonet verkligen klarar våra svenska krav. Det får inte vara en för komplett byggsats ("startkit" från typ Westfield etc. brukar ligga på fel sida gränsen), det måste man normalt sett kunna bevisa.
Det gäller också att man får med en ordentlig materialspecifikation där dimensioner och materialkvalitet (sträckgräns, brottgräns, förlängning till brott) framgår. Arnes fråga vet jag inte om jag förstår...men det går att göra importreg och ombyggt fordon-reg samtidigt, på en bil som importeras. För att den ska godtas gäller normalt sett att den varit permanent registrerad i EU (dvs inte skrotad, avreggad eller tävlingsbil som aldrig varit reggad). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Nja, jag tänkte i två steg.. först importera och regga, och sen göra ombyggt fordon. Så att inte en privatimport är smittad och inte får byggas om. Tänker på en Pug 504 pickis lätt banpreppad med volvodrivlina. Men dom finns knappt här, pre -75, men i Frankrike finns dom. _________________ Arne Lindgren |
||||||
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Allmänt banåkaforum Import av udda bilar från UK? (splittad tråd) | << 1, 2, 3 3 besök senaste veckan (12201 totalt) |