| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
ForzaMotorsport är ute nu!!!
|
10 besök senaste veckan (5034 totalt) |
|
Nu har dom släppt Forza Motorsport men är tydligen bara släpt i USA... Finns tydligen på nätet men det är bara orginal av detta härliga bilspel som gäller : ) så man får vänta några dagar till innan vi har det här i landet... men så kul vi ska ha... _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||
|
Re: ForzaMotorsport är ute nu!!!
Synd bara att man inte har ett Xbox
och synd att det inte kommre till pc!
|
||
|
Av någon konstig anledning så hade min kompis som jag besökte under kvällen redan kommit över det (måste ha USA-kontakter eller nått
). Det var helt klart trevligt spel, jag hade problem med kontrollerna och känslan eftersom jag brukar lira mitt gt4 på ps2 en del.
Hade några trevliga funktioner som saknas i gt4 men saknade en del andra som gt4 har. Måste spela lite mer innan jag ger min 'final verdict', men det är ju helt klart över medel iaf. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
Jag tror inte att man ska jämföra med GT4 direkt av, känslan är helt klart anorlunda jämfört med gt4. Och från början tyckte jag inte heller om den så mycket, men efter ett tag började man få kontroll över sakerna och då kändes det faktiskt ganska bra. Det tråkigaste med spelet var NFS-inspirationen i form utav extra-cash för stylad bil, och vissa banlayouter. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
|
spelet är helt okey...
tro mig en mini cooper med 270kW på 1000kg och racing chassie.. det går foooooort
grejjen med spelet är att det finns hur mkt som helst att tjäna på att ställa in bilen, du behöver inte ha 400hk för att hänga med en civic... *pik till NFSU spelen..* civics är typ värsta bilen där.. *rolleyes* samt att det är svårt att putta av en fwd i nfsu, medans en rwd bil så säger det bara pang i väggen om man provar.. i det hära kan man trycka av civics.. precis vad jag gillar att göra med en bira i handen och snacka skit med polarna medans man misshandlar civics..
jag vet inte om jag tycker det är överdrivet bra grepp faktiskt om man bara stänger av alla hjälpmedel så har man fullt upp med att hålla bilarna på vägen medans man försöker hitta rätt fart och spårval... f.ö så tycker jag det här spelet har grymt ljud.. något som dom flesta spel glömmer bort.. tex monterar du en sek. växellåda.. så hör du knappt motorn pga rakskurna dreven i lådan...
ska jag vara ärlig tycker jag att det här spelet är värt att köpas! _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
har inte kört gt4'a men jag skulle säga att Forza är så nära simulator du kan komma på en konsol utan att man måste ha ratt för att köra..
bilarna beter sig faktiskt ganska realistiskt tycker jag.. men man får ta i tanke att det inte är något GTR.. (dock är det bästa simulatorn till xbox iaf.. allt annat är ju istort sätt arcade.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
tog inte med rbr i resonemanget pga att det är typ omöjligt att köra utan ratt...
m$ skulle aldrig göra ett spel som man måste ha ratt till.. dom vill ju sälja till den breda massan, därför finns både arcade och career i forza..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Mattias Bratt :
okey ska testa free run snart.. själv kör jag career och har bl.a en nsx med fullt uppgraderat chassie, och standard motor, även fast det är default inställningarna på dämpare osv så tycker jag att bilen inte ska tappa bakvagnen så lätt som den faktiskt gör.. helt otroligt hur lätt man får ställ.. Och går det för fort så överhettar man bakdäcken då säger det bara pang i väggen... (tryck på vita knappen 2ggr så kommer däcktemp upp..) min rx7'a med 400kW och fullsmetat chassie på racing slicks, tycker jag iaf ska kunna ta en kurva snabbare än en org rx7'a.. men nej då.. då sticker bakvagnen om man provar... edit.. 305km/h med en koenigsegg i swedenkreuts med konstant gas (full macka..) och skiten tappar greppet i bak?!... känns som om det inte är så troligt eller? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
Då blir du nog besviken, AI'n är inte så lyckad i Forza. Knappt så man törs ta ledningen om man har lite dåliga bromsar, då blir man påkörd, eller så kör dom ut på sidan och "låser" så båda åker ut i gräset/gruset. Inte alls ovanligt att man blir prejad i baken så man snurrar heller.
Men, resten av spelet är faktiskt helt okej, sidogreppet är väl sådär på bilarna, det känns mer som is-racing än banracing, gnisslar i kurvorna utan anledning känns det som... Lite för lite bilar att välja mellan, och för lite trim, men det gör inte så mycket, blir ju bara mindre man slösar pengar på
Enligt mig så är spelet köpvärt, men inte så mycket mer. _________________ Robin Söderberg |
||
|
Jag är väldigt nöjd med spelet, men det kan väll bero på att jag aldrig någonsin testat GT4. Men det du säger med bilarna, så hemskt lite bilar finns där ändå inte? 231 styck har du ju att välja på, dock inte från start kanske.
Greppet är också väldigt underligt, antingen har man maxxat fäste och det verkligen inte går att få sladd eller så ligger man på ställ banan igenom. Nordslingan har jag inte så mycket att säga till om, det enda spel jag provat banan på är F1C/F1C moddar. Jag klagar då inte mycket på spelet, jag har roligt när jag spelar det iallafall. Emil Engdahl här på forumet ska komma hit imorgon och spela link play med mig, det kan nog bli förbaskat skoj då man inte har xbox live. _________________ //Andreas Holmer Jag var bronx. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
10 besök senaste veckan (5034 totalt) |