Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (1827 totalt) |
Re: Hur vet jag om 318is -90 har M-teknik hjulupphängning?
orginal ![]() Men enligt ETK står det att dom passar bara M-teknik _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Ventilspels-kontroll ja, jag har varit inne och gjort det hos BMW på min M3 E30, mekanikern sa att ventilspelet behöver man egentligen aldrig kolla, annat än om man varit "inne i motorn" och bytt kamaxlar tex, ventilspelet ändrar sig inte annars. Jag tyckte ändå att jag ville veta hur det var inställt på min motor så jag ville ha det kollat ändå.
Intervallen för ventilspels-kontroll enligt serviceboken är väl vid varje insp II (om jag minns rätt). Mekanikern på BMW berättade för mig om den ljusgrön-metallic M5 E28 som ägts av H M Konungen, den bilen hamnade sen hos en ägare i kristianstad och rullade sen här i stan i 7-8 år. BMW gjorde ventilspels-kontrollen vid varje insp II enligt boken på kundens begäran, men som sagt ventilspelet var samma varje gång de kollade. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
är det belysning på knapparna inne i bilen? (temp reglagen m.m)
För i min bil är det mörkt iaf .. ![]() och en annan grej.. Finns det något vanligt fel på vindrutespolarpumparna om dom inte går när man aktiverar dom även fast säkringen är hel? (torkarna går men ingen spolarvätska kommer) _________________ Mathias Lövdblad |
||
Ventilspelet behöver du inte vara orolig för d"å det är hydrauliska tryckare på dessa.
Ljus ska det vara på reglagen. Vet ej, men på min så kommer det bara vätska om man trycker ner knappen på spaken, inte om man drar den bakåt... _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Åfan, det har jag inte provat.. För det kommer inget om man bara drar den mot sig.. (men så kanske det ska vara alltså..) Vad använder ni för oljor i is-motorn? (mineral, semi-helsyntet?) _________________ Mathias Lövdblad |
||
För mig kommer det spolarvätska både om jag drar spaken mot mig och trycker på knappen. Vettefan om jag har belysning för vissa reglage dock... Glappar för hastighetsmätaren och bränslemätaren iallafall.
Jag kör Castrol Magnatec 5w40 just nu, får se hur den klarar banan som annars så blir det 0w60 ![]() Köpte bromsvätska idag också, Castrol SRF syntetisk... Sen står inget mer, antar att den är rätt så bra då den kostade ungefär som 14st pizzor. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Får bara spolarvätska om jag drar spaken mot mig, går inte att trycka på den... eller det gjorde det väll säkert nån gång i tiden, men det var långt före min tid isf
![]() Instrumentbelysningen funkar bara delvis, men alla viktiga reglage funkar iaf ![]() |
||
Kolla backventilerna som sitter i bakkant på motorhuvens undersida, vita plastmojänger. De är förbrukningsvara för vindrutespolningen.
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Lite onödig fakta: När spolarspaken trycks in mot rattstången aktiveras intensivrengöringen (lilla spolarburken) och när du drar spaken emot dej, den vanliga spolarburken (stora)...
En vanlig orsak till problem med torkarna/spolning är reläet helt enkelt... _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (1827 totalt) |