Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3029 besök totalt |
nja en corsa blir det nog inte i så fall en uno turbo eller swift gti. tack föra alla bra tips jag får, jag har kollat på bliar som jag aldrig har tängt på förut. jag hitta en sida som säljer trimm till r5or är det nått att ha?? en 200sx aldeles för dyrt att försäkra för mej men vist har jag tängt på en sån tills jag såg försäkringen kostnaden då tappa jag inträset för den bilen
![]() //Eric _________________ Eric Pettersson |
||
200sx går att entusiastförsäkra hos Bilsport MC så länge dom är 10 år eller äldre. Jag tror det är 200sx OGS som fixat något avtal med dem så medlemmarna har den förmånen. Så kan du ha bilen som ren hobbybil kommer du undan riktigt billigt med försäkringen.
|
||
oki för när jag kolla upp så skule det kosta runt 40000 kr året i hel, så då kändes det inte så intresant längre, men jag får kolla upp det du sa där ![]() //Eric _________________ Eric Pettersson |
||
Här kan du läsa mer:
http://www.bilsport-mc.com/default.a Ring och kolla med dem så att "dispensen" genom 200sx OGS fortfarande gäller. Jag har inte själv någon försäkring där så jag vet inte säkert. Uppfyller du sedan alla krav så blir det ju tokbilligt; 1500Kr/år. Ps. Förutom försäkring måste du förresten ha en del pengar över till att fixa bilen, om du vill köra en 200sx på bana. Nya bromsar och oljekyl är i princip krav och en större IC är nog inte så dumt heller. Det är pengar som måste räknas in i budgeten. |
||
sweanders skrev:
Nja, allting är väl relativt.. Det var väl nån kul kändis för länge sen som sa nåt sånt.. Eller.. ![]() Jag o en kompis funderar på att bygga nåt roligt med en 924.. Delvis för att dom är riktigt billiga, lätta och för att dom verkar ganska lättskruvade.. Riva loss all inredning och fixa chassiet lite.. Dvs köpa vettiga begade dämpare, stol, bur och ev en vettig snurra.. (2,5 liters N/A).. Diffbroms kan va intressant ev.. Gjuta egna skärmbreddare och sykomodda... Räknar med att det kan kosta ca 40.000:- max.. Max 15.000:- bil och resten lattjo.. Delar som blir över kan man ju sälja.. Det finns alltid nån som behöver nåt som man har.. ![]() Tjenare Anders förresten.. Syns kanske i sommar på nån träff.. Ser du FredrikÅ nån gång, så hälsa från svågern.. ![]() _________________ Jan Andersson |
||
haHA, får fett mycket tips så man blir faktiskt lite snurig
![]() tack för alla tips ![]() //Eric _________________ Eric Pettersson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3029 besök totalt |