Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
vad ska man ha för ban bil??
<<   1, 2
3029 besök totalt
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Andreas Lidström skrev:

Eller varför inte en Corsa? Riktigt kul.

thumbs up

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
rc_croft
tyresö/stockholm
Här sen Jun 2004

Trådstartare
nja en corsa blir det nog inte i så fall en uno turbo eller swift gti. tack föra alla bra tips jag får, jag har kollat på bliar som jag aldrig har tängt på förut. jag hitta en sida som säljer trimm till r5or är det nått att ha?? en 200sx aldeles för dyrt att försäkra för mej men vist har jag tängt på en sån tills jag såg försäkringen kostnaden då tappa jag inträset för den bilen
//Eric

Sigtuna
Här sen Nov 2003

200sx går att entusiastförsäkra hos Bilsport MC så länge dom är 10 år eller äldre. Jag tror det är 200sx OGS som fixat något avtal med dem så medlemmarna har den förmånen. Så kan du ha bilen som ren hobbybil kommer du undan riktigt billigt med försäkringen.
Citera
rc_croft
tyresö/stockholm
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Alexi Törnqvist skrev:
200sx går att entusiastförsäkra hos Bilsport MC så länge dom är 10 år eller äldre. Jag tror det är 200sx OGS som fixat något avtal med dem så medlemmarna har den förmånen. Så kan du ha bilen som ren hobbybil kommer du undan riktigt billigt med försäkringen.

oki för när jag kolla upp så skule det kosta runt 40000 kr året i hel, så då kändes det inte så intresant längre, men jag får kolla upp det du sa där
//Eric

Sigtuna
Här sen Nov 2003

Här kan du läsa mer:
http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=15

Ring och kolla med dem så att "dispensen" genom 200sx OGS fortfarande gäller. Jag har inte själv någon försäkring där så jag vet inte säkert. Uppfyller du sedan alla krav så blir det ju tokbilligt; 1500Kr/år.

Ps. Förutom försäkring måste du förresten ha en del pengar över till att fixa bilen, om du vill köra en 200sx på bana. Nya bromsar och oljekyl är i princip krav och en större IC är nog inte så dumt heller. Det är pengar som måste räknas in i budgeten.
Citera
Jan Andersson
Boden
Här sen Mar 2005

sweanders skrev:
Citat:
Köp färdigt om du kan, det blir aldrig billigt att bygga själv.

Nja, allting är väl relativt.. Det var väl nån kul kändis för länge sen som sa nåt sånt.. Eller..

Jag o en kompis funderar på att bygga nåt roligt med en 924.. Delvis för att dom är riktigt billiga, lätta
och för att dom verkar ganska lättskruvade.. Riva loss all inredning och fixa chassiet lite.. Dvs köpa vettiga
begade dämpare, stol, bur och ev en vettig snurra.. (2,5 liters N/A).. Diffbroms kan va intressant ev..

Gjuta egna skärmbreddare och sykomodda...

Räknar med att det kan kosta ca 40.000:- max.. Max 15.000:- bil och resten lattjo.. Delar som blir över
kan man ju sälja.. Det finns alltid nån som behöver nåt som man har..

Tjenare Anders förresten.. Syns kanske i sommar på nån träff.. Ser du FredrikÅ nån gång, så hälsa från
svågern.. thumbs up .. Ska nog ta o ringa till honom imorrn.. Ha det..

tyresö/stockholm
Här sen Jun 2004

Trådstartare
haHA, får fett mycket tips så man blir faktiskt lite snurig , 942 är inte dom vikt fördelade 50-50 med växellådan där back å så har bara fått för mej det, jo ganska biliga är dom ju också. en toyota starlet vore ju kul om man hittar rätt års model men det är ju sälan man gör det. åker bort i dag på en tränar kurs å kommer hem på söndag natt, så det blir lite svårt att läsa på nåt då men det blir nog bra.
tack för alla tips
//Eric

Arjeplog
Här sen Feb 2005

min ascona är till salu... men den kanske står lite för långt bort

tyresö/stockholm
Här sen Jun 2004

Trådstartare
rajbjing skrev:
min ascona är till salu... men den kanske står lite för långt bort

oki, vart står den och vad kostar den, är den fräsch, motor ,och sånt.
//Eric

vad ska man ha för ban bil??
<<   1, 2
3029 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande