Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rattar
<<   1, 2, 3, 4   >>
12997 besök totalt
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Hmm...mycket motorsport på Eurosport på söndag...WTCC,FIA GT,MOTo GP,VM RALLY och CHAMP CAR...vilken tidpunkt snackar vi om då???Får se om jag blir med beronde på klockslag för mycket roligt är det som sagt(skrivet)

Andreas Holmer
Perstorp
Här sen Mar 2005

Jo, jag har så den sitter nu, och ja jag spänner på skruven undertill Sitter tillräkligt bra nu iaf!

Jag var bronx.
Citera
Jorpa
Stockholm-Grödinge
Här sen Apr 2004

Schumi skrev:
Hmm...mycket motorsport på Eurosport på söndag...WTCC,FIA GT,MOTo GP,VM RALLY och CHAMP CAR...vilken tidpunkt snackar vi om då???Får se om jag blir med beronde på klockslag för mycket roligt är det som sagt(skrivet)

Du kan väll stryka Moto GP (2 hjul för lite), Champ Car (vill ha laddtryckså det räcker och blir över)

Rally (givet att Grönholm kör som han skall ), WTCC samt FIA GT är välll dom man skulle kunna offra lite GTR tid för

Skulle gärna kört imorgon men då jag skall jobba (säg inget til Persson) på lördag samt ut och göra stan med polarna på kvällen så är mitt enda alternativ Söndag

Örebro
Här sen Feb 2004

Fixar sig...vill se:MOTo GP...för att Rossi kör...Champ Car...för att Björn kör...WTCC...för att Rydell och Rosenblad kör...FIA GT...för att det är det vi leker ju ...VM Rally för att det är så j-a kul att kolla på...men det kanske går att klämma in en stund någonstans ändå

ca6
GBG
Här sen Maj 2004

Har lite frågor ang. DFP. Hade tidigare en Momo Force (röda) men sålde den eftersom den är inkompatibel med GT4.
Dels har jag hört att många har lite problem med pedalerna, är det någon här som haft liknande problem? Sen undrar jag hur det är med 900graders-kompatibliteten på PC....funkar det bra i t.ex. GTR?

Västerås
Här sen Dec 2004

I senaste numret av AMS testas rattar. Bäst betyg fick Momo Racing och därefter DFP.

GBG
Här sen Maj 2004

Momo racing funkar inte till GT4 = inget köp.
Testade dom Momo Force? Antar inte...suck. jag saknar min

Jönköping
Här sen Sep 2004

ca6: några pedalproblem har jag inte haft än iaf, har haft ratten någonstans mellan 6 månader till ett år har faktiskt inte koll

900-grader funkar i alla spel fast jag jag har ställt in den på 270 (man kan ställa ett värde själv i kontrollpanelen för spelenheter)

Åkersberga
Här sen Okt 2004

Jag kör Momo Racing till PC och är mycket nöjd. Ratten sitter som berget, ett tips om man har vält skrivbord som jag själv är att lägga en lämpligt planka under så du får ett bra underlag att skruva i.

Kör Driving Force Pro tillsammans med ett PlaySeat (http://www.playseats.com), det tillsammans med uppsättningen i hemmabion är oslagbar! Vilken känsla! DFP är bra, men lite tunn för mig, tycker känslan i MR är att föredra. Samtidigt som "paddlarna" suger på DFP:n är mycket bättre på MR:n. Men till PS2 finns det, mig veterligen inget bättre alternativ.

Men har ni inte kollat in http://www.playseats.com så gör det nu! Finns för 2.500:- direkt från Logitech, annars för 3.000:- från PSXCare.

/Jocke

#33 - Joacim Boive - www.boive.se
Citera
ca6
GBG
Här sen Maj 2004

Jocke72 skrev:
Men har ni inte kollat in http://www.playseats.com så gör det nu! Finns för 2.500:- direkt från Logitech, annars för 3.000:- från PSXCare.

oj, den där väckte ha-begär. Ser ut som man kan få den rimligt kompakt med = den går att plocka undan när man försöker gömma att man inte har något liv

Åkersberga
Här sen Okt 2004

ca6 skrev:
oj, den där väckte ha-begär. Ser ut som man kan få den rimligt kompakt med = den går att plocka undan när man försöker gömma att man inte har något liv

Hehe... Det är ett uppskattat inslag bland vänner och bekanta också. Till och med hustrung tycker det är kul med bilspel nu!

Ryggen går att vika fram och alltihopa att skjuta ihop. Gömms enkelt bakom en tvåsitsoffa om man nu vill det.

/R

Citera
bjoben
Solna
Här sen Apr 2005

jag har spelat ganska mycket med den gamla Thrustmaster Ferrari Force Feedback Racing Wheel
(Guillemot).
Tänkte höra om någon har erfaranhet av både den och den där logitech driving force pro och kan tala om för mig om känslan är bättre med den.

Åkersberga
Här sen Okt 2004

Hade Thrustmastern tills det vart kortis i ena motorn för FF:n. Var nöjd med den men Logitech är ett stort steg framåt.

Även om jag föredrar Logitech Momo för PC. Ska du ha till PC är definetivt Momo ratten den bästa av de två.

/Jocke

Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Jocke72 skrev:
Hade Thrustmastern tills det vart kortis i ena motorn för FF:n. Var nöjd med den men Logitech är ett stort steg framåt.

Även om jag föredrar Logitech Momo för PC. Ska du ha till PC är definetivt Momo ratten den bästa av de två.

/Jocke

Momon är kalas, har varit nöjd med min tills nu - nu har potten till gasen börjat strula, får inte full gas allt som oftast längre.

Egentligen borde man bara riva isär pedalstället och kika med den lokale elfaåf:en och se om de kan skaka fram en ersättningspott.

/J

Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

SecretAgentMan skrev:

Momon är kalas, har varit nöjd med min tills nu - nu har potten till gasen börjat strula, får inte full gas allt som oftast längre.

Egentligen borde man bara riva isär pedalstället och kika med den lokale elfaåf:en och se om de kan skaka fram en ersättningspott.

/J

Har du lite tur så är det med den som med många gamepads att det blir oxid i pottarna... vilket lite WD-40 o lite gnuggande fixar galant. MEN, jag lovar inget och tar inget ansvar för dina ingrepp... Men lycka till.

ps. iofs så är ju en ersättnings-pot lika bra om du hittar en likvärdig, men har du en sådan så kan du ju lika gärna testa lite WD-40 o funkar inte det så kan du ju byta sedan. ds.

Stockholm
Här sen Dec 2004

bjoben skrev:
jag har spelat ganska mycket med den gamla Thrustmaster Ferrari Force Feedback Racing Wheel
(Guillemot).
Tänkte höra om någon har erfaranhet av både den och den där logitech driving force pro och kan tala om för mig om känslan är bättre med den.

Idag kör jag med en Logitech DFP men har haft en Thrustmaster Ferrari Force GT innan (som jag misstänker är snarlik den som du har). Det händer ibland att jag plockar fram den och testkör GPL bara för att FFB:n är så himla skön på den. Helt suveränt mjuk och fin känsla gämfört hur det slammrar plastigt om Logitech-rattarna. Många anser säkert att DFP:n och Momon är ett stort kliv frammåt men om jag ska vara ärlig så tycker jag att Thrustmaster-ratten är underskattad. Bra pedaler har den också

umeå
Här sen Maj 2005

själv kör jag på actlab force RS med shifter, tycker att inget slår känslan i den. å så är det ju inte dumt å köra med shifter

Åkersberga
Här sen Okt 2004

Actlabs är i en egen liga.

Men de har lagt ner tillverkningen av den så de finns inte att köpa nya längre.

/J

Citera
perraq
umeå
Här sen Maj 2005

ne det gäller att hitta nått begagnat eller nå rest produkter.

Örnsköldsvik
Här sen Maj 2005

Jag gjorde ett riktigt fynd idag, hittade en begangnad momo force på blocket för 500kr tänkte att det är ju faktiskt värt att fara och kika på den iaf, plingde på hos killen och upptäckte en typ helt ny momo force ! nu gäller det bara att vänja in sig med den nya ratten, körde logitechs billigaste utan FF innan och jag körde runt 3sek långsammare på barca i gtr idag ...

Solna
Här sen Apr 2005

Jocke72 skrev:

/Jocke

Är det bättre (och "verkligare") kontroll i den eller är det bara stabilare?
Är mest ute efter 900-graders funktionen eftersom jag inbillar mig att det skulle kännas mer korrekt.
Det är ju sjukt hur snabbt min guillemot svänger på bilen med dess lilla svängradie.

Rattar
<<   1, 2, 3, 4   >>
12997 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande