Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (23079 totalt) |
1-1 kan jag gå med på ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Vem har sagt ngt om stöld?
![]() Bistec: Att man lägger mer eller mindre all den tiden man avsatt för sin egen bil på andras kanske inte heller bidrar till "mer tid över"...för det har du väl inte glömt? ![]() ![]() BMW-kriget utökar... ![]() |
||||
Ööööööh ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
![]() ![]() ![]() |
||||
Men hallå! Så lite får man ju inte skriva! ![]() |
||||
Alltid ska du klaga på något
![]() Har kört 6 mil med den och den går riktigt fint ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lite bilder ![]() Klar för att lyftas i ![]() Här är det mesta inkopplat ![]() Här är allt klart ![]() ![]() Sommarskor på ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
||||
Måste justera slirfläkten och köra in skiten innan jag kan uttala mig, men nån större effektökning pga kompet blir det ju inte.
Både respons och effekt blir ju lidande av en stor fläkt som blåser så mkt där framme att man skulle kunna åka framåt genom att bara varva ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Låter som om din slirkoppling är sönder va?
För sååååå störigt har väl varesig du eller jag tyckt innan? Liiite mer vrid borde kunna fått av kompöket. Men om det märks så lätt är ju frågan... |
||||
Tog en annan fläkt då jag satte ihop den, ska tydligen gå att justera genom att trycka in/ut blecket som sitter fram på slirkopplingen?
![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Det där var ju intressant, fast dom lär väl inte växa på träd direkt ![]() ![]() Edit: Lite trött, glöm det ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Låter som om viscokopplingen till fläkten har låst fast och därmed pajat. När motorn är avstängd ska man kunna snurra på fläkten ganska lätt (med handkraft). Om man låter motorn gå på tomgång och motorn är kall eller halvvarm så ska fläkten snurra med bara med delvis, på halvfart. Senare när tempen stiger så ska viscokopplingen låsa fast så att fläkten snurrar med full fart, det är då det börjar låta som en vofflo240.
Vet inte om det går att justera viscokopplingen genom att trycka på något bleck? ![]() En viscokoppling på skroten borde kosta max 100:- och det tar ca en halvtimme att byta den. om du ska bygga om till elfläkt så måste du ju ha ett styrsystem också med tempgivare och relä (ev behövs ett förkopplingsmotstånd till fläktmotorn). Det sitter elfläkt original på (min) M3 E30 men jag har tyvärr inte en susning om hur den är inkopplad? ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Jo den går att snurra rätt lätt när motorn e kall och avstängd. Jag har en annan liggandes men som blecket trillat bort från. Ska prova o knacka lite på den som sitter på nu o se om det gör nån skillnad
![]() Jodå, jag är medveten om vad som krävs för att koppla in en elfläkt ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Hittar du en sådan får du antingen göra egna fästen eller köpa nya från BMW eftersom fläkten sitter skruvad i AC-kylaren. Har själv precis demonterat AC-kylen och skaffade fästen från BMW i samband med att jag har lite problem med en fläkt som vägrar starta när motorn är varm, men startar när man trycker på AC-knappen. ![]() _________________ /David Söderblom |
||||
Se där ja, bra att veta ![]() Va ute o pillade lite på fläkten ikväll men jag vet inte, ja kanske bara inbillar mig att den blåser mer nu ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (23079 totalt) |