Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 10799 besök totalt |
Tanken är väl att det ska dra ner kostnaderna... Eller jämna ut fältet lite. Småteamen har kanske inte råd att byta motor varje lopp, regeln medför ju att de större teamen inte får den fördelen trots att dom kanske har råd. Så jag tycker tanken med den är rätt god. ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Både och.... Sportsligt, javisst..... där tillför det nog inget positivt egentligen. Men i det bredare perspektivet så är det positivt tycker iaf jag...... Det främjar ju kunskaperna att bygga trimmade motorer som håller längre på sikt även för mindre klasser. Vilket i sin tur lär få ner kostnaderna för alla...... för alla jag känner trimmar ju så mycket dom kan iaf och sen chansar på att det ska hålla, vilket det gör för en del och inte för andra. Sen samma sak gäller ju däcken med...... Och kan fabrikanterna lära sig att göra snabba däck som håller ändå längre är det ju bara positivt för alla.... Så fram för ändå längre begränsningar i F1..... motorer som ska hålla i 6 race och däck som ska hålla i 3 race ![]() ![]() |
||
Tjenixen, Jag hade förmånen att bli bjuden till Barcelona över helgen med F1 på agendan. Jag är ingen vidare fotograf och kameran är modell enkel, men testar ändå lägga upp några bilder från söndags kval o race.
Till min förtjusning vsr det porsche race på morgonen... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efter porsche race körde F1 kval... Röken som syns på målrakan är resultatet efter en styck sprängd motor. ![]() Sedan paus i ca 3h... ![]() Det syns vilket team som är favorit va???? ![]() ![]() ![]() ![]() 115900st besökare o fullsatt ink mig... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 115900besökare skall hem samtidigt.... smärre kaos ![]() _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé ![]() |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 10799 besök totalt |